Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2008)
Didaktika výtvarné výchovy 3
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí: Cíle, obsah a prostředky výtvarné
výchovy na primárním stupni vzdělávání. Myšlenkové modely výuky výtvarné výchovy jako formy plánu ( vyučovací
jednotky, metodické řady, projekty).
Poslední úprava: Erudio ()
Pedagogical aspects of aesthetic interactions: Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models of art education as forms of planning (teaching units, thematic units, projects).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích školní výtvarné výchovy - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností včetně poučeného náhledu na ně.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Creating of background for responsible and qualified and theoretical reflected decision making in the situations of school art education - motivated preparation, leading and evaluation of art activities including disabused viewon it.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd., Praha: Fortuna, 1999, 118 s., ISBN: 80-7168-591-7
* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s.ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009.
PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999.
SLAVÍK,J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN 1990. 142 s. ISBN 80-7066-268-9.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania.In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd., Praha: Fortuna, 1999, 118 s., ISBN: 80-7168-591-7
* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s.ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009.
PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999.
SLAVÍK,J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN 1990. 142 s. ISBN 80-7066-268-9.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania.In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2008)
seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
seminar
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
Požadavky k zápočtu:
- zápočtový test - zpracování seminární práce podle instrukcí zadaných na semináři: - - příprava a realizace nejméně jedné jednotky Vv jako součásti tématické nebo metodické řady při souv. ped. praxi I. (možno realizovat ve dvojicích) - - hodnotící reflexe - - autentická výtvarná dokumentace z této realizované jednotky Vv, metodický a motivační materiál * * Požadavky k ústní zkoušce (společné z DVV1, DVV2, DVV3): - získání zápočtů z výše uvedených kurzů - prokázání profesionální kompetence učitele ve VV na 1. st. ZŠ v dimenzi výtvarné i psychodidaktické, v teorii a praxi - znalosti z DVV 1, 2, 3 (zadané problémové okruhy) - osvojení odborné terminologie z oblasti výtvarné kultury (tvorby, vnímání), výtv. Výchovy a její didktiky - schopnost aplikace teoretických znalostí a dosud získaných praktických zkušeností při řešení autentických situací ve Vv - - Tyto schopnosti prokáží studenti v diskusi při prezentaci a obhajobě kompletní seminární práce z DVV2 a DVV3 včetně dokumentace dětských prací
Formy kontroly předmětu: zápočet, zkouška
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
Credit:
-test
- essay - instructions in lectures: preparing and realization minimal one art education lesson like a part of thematic or methodic line in practices - evaluative reflection - authentic documentation of it, methodic and motivative material
Exam: - credits of courses Art education didactic I., II., III. - Demonstration of professional competention art education teacher in basic school in art and psychodidactic dimensions - knowledge acquired in courses Art education didactic I., II., III. - Apropriation of the terminology from areas art culture, perception, creation, art education and didactic - ability to apply theoretical knowledge and practice experiences in authentic situations art education lessons
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Klíčová slova:
Zodpovědnost, rozhodování,informace, operacionalizace, interpretace, plán, realizace, reflexe
Sylabus:
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí: Cíle, obsah a prostředky výtvarné výchovy na primárním stupni vzdělávání. Myšlenkové modely výuky výtvarné výchovy jako formy plánu ( vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Sylabus:Pedagogical aspects of aestetic interactions:Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).