|
|
|
||
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Zároveň pozorují a analyzují realizovanou výuku
kolegů/kolegyň. Nabyté zkušenosti reflektují. Předmět rozvíjí schopnost studentů
pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění,
didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů jsou kladeny do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti
Umění a kultura, s vybranými vyjadřovacími prostředky, s výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Kurz vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteli
z praxe obhájit zvolené prostředky. Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů
záznamu. Praxe probíhá na prvním stupni základních fakultních škol.
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
Cílem výuky je rozvinout a ověřit předpoklady studentů pro plánování, realizaci a hodnotící reflexi v průběhu jejich pedagogických pokusů ve výtvarné výchově na primárním stupni školy. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
CIKÁNOVÁ, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997. CIKÁNOVÁ, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996. CIKÁNOVÁ, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995. FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5. KITZBERGEROVÁ. L.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3 elektronický text. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995. ROESELOVÁ,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997. ROESELOVÁ,V. : Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996. SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9, s. 33-40.
BUZAN, T.: Myšlenkové mapy. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011 Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
seminář, samostatná práce, praktická výuka, peerlearning-párová hot reflexe, komunikace s vyučující/m, sdílení zkušeností na domluvené komunikační platformě V případě omezení prezenční výuky bude výuka vedena distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (08.09.2021)
|
|
||
Formy kontroly předmětu: zápočet Požadavky ke splnění: 1) prostudovat: M. Magidová, Wrong E 2) Pravidelná výuka ZŠ Strossmayerovo náměstí 3) Reflektivní deník 4) dokumentaci sdílet na MS TEAMS Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (16.09.2022)
|
|
||
* Klíčová slova:
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (08.09.2021)
|