|
|
|
||
Předmět Didaktika Vv 2: umění a škola se zabývá otázkami vnímání vizuálního díla, možnostmi jeho interpretace
a dalšího zapojení ve výtvarné výchově. Seznamuje studenty s možnými přístupy k uměleckému dílu a jejich přednostmi a slabinami v kontextu didaktické transformace. Staví na znalostech studentů z teorie a historie umění.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Rozvoj aktivního vnímání a schopnosti interpretovat umělecké dílo, schopnost transformace jeho obsahu do výtvarného úkolu. Rozvoj funkčního slovníku učitele. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress 2017 FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012 FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM 2013 JAKUBCOVÁ, L., FULKOVÁ, M. SEHNALÍKOVÁ, V. Metodika II. Metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, Galerie Rudolfinum 2013 HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014 KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst 2000 KAFKOVÁ, H.: Plánování výtvarných činností, Praha, UK 2019. Dostupné na: https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/
DOMLÁTILOVÁ, K., FREITAGOVÁ, M., HORÁK, O., LAHODOVÁ, K. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku? Praha: Galerie Rudolfinum ECO, U. (ed.) Dějiny krásy. Praha: Argo 2005. ISBN 80-7203-677-7 ECO, U. (ed.) Dějiny ošklivosti. Praha: Argo 2007. ISBN 978-80-7203-893-0 FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010 MENKHOFFOVÁ, I. Svět optických iluzí. Praha: Slovart 2010 NOVOTNÁ, M. Kontext a práce s ním ve Vv. In: Výtvarná výchova 2/2013 https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/ Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
seminář Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Splnění úkolů (např. studium zadané literatury, vypracování návrhů výuky, apod.) zadaných v semináři nebo jako samostatná příprava.
V případě, že bude KVV nucena omezit nebo rušit prezenční výuku, bude výuka v předmětu zajištěna distančně pomocí aplikace MS Teams. Aplikace je všem studentům řádně zapsaným na PedF UK zdarma k dispozici, viz tento odkaz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/. Výuka bude v semináři/přednášce nastavena tak, aby ji bylo možné plnit v případě nutnosti distančně a podmínky k zakončení předmětu se nebudou měnit. Aktuální podmínky k zakončení předmětu budou představeny na prvním semináři nebo na první přednášce. V případě distanční výuky budou aktuální požadavky uloženy v dokumentu INFORMACE.doc v týmu v MS Teams. Prosím studentky a studenty, aby si aktualizovali e-mailové adresy, aby bylo možné je kontaktovat a informovat. Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
oborový kontext, plánování výtvarných činností, galerijní a muzejní edukace, didaktická transformace Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (15.09.2020)
|