|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
kurz vv_prezentace.pdf | prezentace | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. | |
kurz 2020_final.pdf | pokyny k organizaci kurzu | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (03.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (04.08.2020)
* Cíl předmětu: |
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (16.09.2020)
Povinná literatura:
CÍLEK, V. Krajiny vnitřní a vnější. Praha: Dokořán, 2002. CÍLEK, V. Makom. Kniha míst. Praha: Dokořán, 2004. CÍLEK, V. MUDRA, P., LOUŽEK, V. a kol.: Vstoupit do krajiny. Praha 2004. NORBERG-SCHULZ, Christian. Genius loci: krajina, místo, architektura. 2. vyd. Praha: Dokořán, 2010. PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem, Praha: Herman a synové, Praha, 2009
Doporučená literatura:
BACHELARD, G. Poetika Prostoru, Praha: Malvern, 2009 KRATOCHVÍL, P. Městský veřejný prostor. Praha: Zlatý řez, 2015 SITTE, Camillo. Stavba měst podle uměleckých zásad. Rakousko: Arch, 1995. ŠÉPKA, Jan a Mirka TŮMOVÁ. Jak se dělá město. Praha: Prostor-architektura, interiér, design, 2015. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. GAJDOŠÍKOVÁ, P. Fenomén architektury ve vlastním uměleckém a pedagogickém díle (Pedagogické implikace), disertační práce, Pedagogická fakulta, 2019 PAUCHOVÁ, P. Místo kde žijeme, diplomová práce, Pedagogická fakulta, 2019 ZAVŘELOVÁ, V. Architektura jako životní prostor člověka, diplomová práce, Pedagogická fakulta, 2019 |
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (21.09.2020)
3. denní kurz, který probíhá na Katedře KVV Pedf Uk a částečne v plenéru. (využíváme převážně pražské prostředí: Vyšehrad, Břevnovnovský klášter, atd..)
V případě omezení prezenční výuky bude kurz veden distanční formou. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (21.09.2020)
Vše odesláno do 30. 10. 2020 ve formátu PDF na adresu vyučujícího. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (16.09.2020)
* Sylabus: - Úvodní setkání: teorie architektury a umění, seznámení s daným místem - Společný průzkum místa, mentální mapa, diskuze, výrazné prvky - Individuální a skupinová konzultace prvotních nápadů projektu - Samostatná práce na projektech pod vedením umělce a pedagoga co je na kurz potřeba: základní kreslící a malířské prostředky (tužky, uhly, barvy dle výběru studenta), Papíry různých rozměrů a kvalit + desky formát A3 či A2 pro využítí pro kresbu v plenéru |