PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika vyučování TV (pro TV) - O01320061
Anglický název: Teaching methods and techniques in physical education
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok2,Rok3
Staré označení: DITV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Tělesná výchova
Prerekvizity : O01320037, O01320038, O01320039, O01320040, O01320041, O01320042
Záměnnost : O01320043
Je neslučitelnost pro: OK0620061
Je prerekvizitou pro: O01320272
Je záměnnost pro: OK0620061
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednosti, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2012)
Cíl předmětu -

Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.

Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Deskriptory

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

 Výuka předmětu probíhá v současné době prezenčně dle upraveného plánu a direktiv příslušných opatření děkana na základě hygienických nařízení. Výukové materiály a studijní podpora k předmětu budou posílány pravidelně všem přihlášeným studentům na jejich mail.

Odkaz – adresa - link

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZTIzZTFkMGEtYmVhYS00NDdkLTk2YjgtZjdkNjNkY2FjMmJh%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%22515533f9-5bf9-4748-b9b7-25e6a7f717ee%22%7d

Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (05.10.2020)
Podmínky zakončení předmětu -

Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Aktivní účast (min. 80%) a zápočtový vědomostní test (min 75% úspěšnost). V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).

Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
Literatura

Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dvořáková, H. Didaktika TV nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: IVCA, 1999.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice, JČU, 2001.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.

Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2012)
Sylabus -

Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v tělesné výchově, diagnostika v tělesné výchově a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Hospitace: seznámení s různýmu způsoby a metodami řízení hodin TV ve vztahu k věku. Zápočtové požadavky - příprava a řízení sekvence vyučovací jednotky na zadané téma, sebereflexe vlastní praxe, evaluace praxí kolegů pomocí evaluačních metod, práce s odborným časopisem. Klasifikovaný zápočet.

Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK