|
|
|
||
Kurz je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině, na prohloubení schopnosti vnímat daný prostor, pracovat s ním a v něm. Důraz je kladen též ne rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické.
Časová zátěž (5 kreditů): - přímá výuka na semináři: 36 hodin, práce na úkolech v Moodle a příprava na výuku: 30 hodin - příprava na prezentaci vlastní praxe: 60 hodin
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Využití různých druhů reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Získání zkušeností pro realizace větších tematických celků. Seznámení se s metodologií průpravných her a cvičení. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
|
|
||
Maximálně dvě absence v rámci kurzu, aktivní účast na jednotlivých seminářích, písemná příprava a praktická realizace herního celku. Prezentace své práce pře ostatními studenty. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
ULRYCHOVÁ,I.; Drama a příběh, tvorba scénáře příběhového dramatu v Dv, DAMU,Praha2007 Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Praktický seminář, průpravné hry a cvičení, diskuse, rozbor, reflektivní metody.
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost se seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními. V prvních setkáních se zaměřujeme na hry a cvičení rozvíjející empatii, skupinové vnímání, komunikační schopnosti, vnímání a orientaci v prostoru, smyslové vnímání. Dále se zaměřujeme na práci s literární předlohou a její zpracování pomocí metod a technik dramatické výchovy, na aktuální témata ze života žáků, na společenská témata a na oblast umění. Všechny hry a cvičení jsou studentům představeny jako součást větších ucelených tematických celků např.: Roční období, Příroda, Zvířecí hrdina / téma: odvaha, jinakost/, Práce s předměty denní potřeby s přechodem do světa fikce, Stáří / literární předloha /,Sourozenecké vztahy. 1/ Uvedení do dané problematiky, seznámení se základními hrami a cvičeními, Seznámení se systémy průpravných her a cvičení. 2/ Hry a cvičení – hra, cvičení, typologie průpravných her a cvičení, plánování, využití rámce, tématu hry na rozvoj řeči a komunikace.
3/ Hry a cvičení na rozehřátí, uvolnění, relaxace, na seznámení a budování skupiny.
4/ Hry a cvičení na vnímání a zvládnutí prostoru, vnímání partnera a skupiny.
5/ Hry a cvičení na rozvoj smyslového vnímání, na rozvoj rytmického cítění.
6/ Práce s většími tématickými celky, práce s dětskou literaturou. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|