|
|
|
||
Metodickou osou práce v semináři je využití tvořivé aktivity studentů s cílem rozvíjet jejich profesionální dovednosti, zvláště ve vedení poradenského rozhovoru. Po teoretickém vstupu procvičují a zaznamenávají jednotlivé verbální a neverbální techniky ve vedení rozhovoru. Analyzují etapy poradenského procesu ve vztahu k poradenskému rozhovoru. Podmínkou zápočtu je záznam a rozbor tří poradenských rozhovorů.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Hrabal,v., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989 Hrabal,V.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988. Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Pavelková,I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha , Academia 199O
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu:
a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kurzu: Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci. Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb. Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Motivování žáků ve škole a v rodině. Postoje žáků k jednotlivým předmětům. Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti). Motivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce ?Původce - Pěšák" , volní trénink.) Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|