Kurz tvoří tři tématické bloky: První je zaměřen na teoretické problémy nadání, systémy péče o nadané děti v různých zemích a vývoj této problematiky v psychologii. Druhý blok přednášek je věnován problematice osobnosti nadaných, jejich problémům a poradenství pro nadané. V třetím jsou poskytnuty informace o odborných společnostech, které se touto problematikou zabývají na úrovni státní, evropské i celosvětové, o možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými a o odborné literatuře v této oblasti.
Poslední úprava: Erudio ()
Historical review of conceptions of the gifted, concepts of gittedness, giftedness research, definition of giftedness, indicators of giftedness, some general characteristics of the gifted children, promlems of the gifted, identification, strategies of identification of the gifted, types of identification instruments, different pupils - different teaching, education of the gifted, enrichment and acceleration, a teacher of the gifted pupils, literature on giftedness.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura
Laznibatová, J.: Nadané deti, ich vývin, podporovanie a vzdelavanie. Bratislava, IRIS 2001
Heller, K.A.- Monks, F.J. - Passow, A.H.: International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent. Oxford, Pergamon Press 1993.