V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Anotace:
Cílem kurzu je zvýšit citlivost učitelů prvého stupně ZŠ pro osobní i školní problémy žáků.
Informuje o nejčastěji řešených problémech v mladším a středním školním věku. Zaměřuje se na screening a možnosti intervence v otázkách: neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, školní neúspěchy v počátečních třídách, vývojové poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty chování podmíněné sociokulturním prostředím.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Matějček, Z.(1991) : Praxe dětského výchovného poradenství, SPN, Praha. Matějček, Z.(1992) : Dítě a rodina v psychologickém poradenství, SPN, Praha. Karnsová, M.(1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem, Praha, Portál. Vágnerová, M.(1995) : Psychologie problémového dítěte školního věku, HTF, UK, Praha. Vágnerová, M. ( 1995) : Psychologie školního dítěte, HTF, UK, Praha. Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko psychologické poradenství II., Intervence, pedagogicko-psychologické poradenství III., Vybrané problémy, pedagogicko-psychologické poradenství I., UK PedF, Praha.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu: Zvýšit citlivost budoucích učitelek 1. st. základní školy pro poradenské aktivity v profesi učitele a výchovného poradce. Osvojení základních poznatku z pedagogicko psychologického poradenství.
Obsah kurzu:
poradenské práci.
poradce, školní a poradenský psycholog, speciální pedagog, PPP, SPC,SVP.
konzultační aktivity
neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, prospěchové problémy v počátečních třídách, specifické poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty chování podmíněné sociokulturním prostředím.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
|