Váš prohlížeč nepodporuje JavaScript nebo je jeho podpora vypnutá. Některé funkce nemusejí být dostupné.
Poradenská teorie a praxe - O01313172
Anglický název:
Counselling Theory and Practice
Zajišťuje:
Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta:
Pedagogická fakulta
Platnost:
od 2013
Semestr:
zimní
E-Kredity:
4
Způsob provedení zkoušky:
zimní s.:
Rozsah, examinace:
zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst:
neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost:
neomezen
4EU+:
ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
nevyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Vysvětlení:
Rok3
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace -
--- čeština angličtina
Anotace:
Cílem kurzu je zvýšit citlivost učitelů prvého stupně ZŠ pro osobní i školní problémy žáků.
Informuje o nejčastěji řešených problémech v mladším a středním školním věku. Zaměřuje se na screening a možnosti intervence v otázkách: neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, školní neúspěchy v počátečních třídách, vývojové poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty chování podmíněné sociokulturním prostředím.
Poslední úprava: Erudio ()
Keywords: Counseling problems of children in an elementary school. School maturity diagnostics and interventions. Curriculum problems. Psychological diagnostics of a pupil in educational and school counseling.
Poslední úprava: Erudio ()
Matějček, Z.(1991) : Praxe dětského výchovného poradenství, SPN, Praha.
Matějček, Z.(1992) : Dítě a rodina v psychologickém poradenství, SPN, Praha.
Karnsová, M.(1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem, Praha, Portál.
Vágnerová, M.(1995) : Psychologie problémového dítěte školního věku, HTF, UK, Praha.
Vágnerová, M. ( 1995) : Psychologie školního dítěte, HTF, UK, Praha.
Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko psychologické poradenství II., Intervence, pedagogicko-psychologické poradenství III., Vybrané problémy, pedagogicko-psychologické poradenství I., UK PedF, Praha.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
Sylabus -
--- čeština angličtina
Cíl kurzu: Zvýšit citlivost budoucích učitelek 1. st. základní školy pro poradenské
aktivity v profesi učitele a výchovného poradce. Osvojení základních poznatku z
pedagogicko psychologického poradenství.
Obsah kurzu:
Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, etické aspekty v
poradenské práci.
Vývoj poradenství ve světě i českém školství.
Činnosti a kompetence jednotlivých aktérů v poradenském systému: výchovný
poradce, školní a poradenský psycholog, speciální pedagog, PPP, SPC,SVP.
Odborné poradenské činnosti ve škole: screening, diagnostika, intervence,
konzultační aktivity
Nejčastěji řešené poradenské problémy v mladším a středním školním věku:
neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, prospěchové problémy v
počátečních třídách, specifické poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty
chování podmíněné sociokulturním prostředím.
Individuální psychologické vyšetření dítěte v PPP ( na žádost rodičů, školy).
Fáze poradenského procesu, navázaní poradenského vztahu (E-A-U)
Komunikace mezi školou a rodinou.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
Course:
The goal of this course is to increase the sensitivity of a future teachers of primary
school for counseling activities in a teacher's and counselor's profession. Getting a
basic knowledge of pedagogical-psychological counseling.
Counseling Theory and Practice
Course contents: Present system of pedagogical and psychological counseling,
ethic aspect of counseling practice, importance of pedagogical counsellor
in school
Profession of counsellor, professional training
Phases of counselling process, model A-B-C
Activities and competencies of various specialists in school counselling
Frequently solved problems in a primary school.
Communication between the school and the family.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)