|
|
|
||
V kurzu se studenti seznámí s několika aritmetickými prostředími důležitými pro porozumění základních aritmetických pojmů a pro budování schémat aritmetických pojmů s ohledem na potřeby budoucích učitelů při výuce elementární matematiky na primárních školách.
V seminářích je kladen důraz na utváření pozitivního klimatu a odbourávání nežádoucích bariér, které ztěžují úspěšné řešení (přiměřeně obtížných) problémů elementární matematiky. Důraz bude kladen na pochopení podstaty a srozumitelnou formulaci zadaných problémů, modelování a experimentování jako základní metody důležité pro rozvoj myšlení žáků mladšího školního věku.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (28.02.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (04.03.2019)
|
|
||
Konforovič, A.G.: Významné matematické úlohy. SPN, Praha, 1989. Materiály v Moodlu. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (04.03.2019)
|
|
||
Přednáška - výklad, řešení úloh, diskuse Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (04.03.2019)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: 5. Navštívit dle nabídnutých míst na školách jednu vyučovací hodinu matematiky a napsat z ní reflexi. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (04.03.2019)
|
|
||
Při přednáškách se budou probírat tato témata: Řady a posloupnosti, Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly, násobilkové obdélníky, rovnice, Sčtíání a odčítání - Autobus, Algebrogramy, Vývojové diagramy, Slovní úlohy. Na seminářích budou výše uvedená témata procvičována a navíc budou otevřená témata: A. sémantické prostředí Děda lesoň, B. strukturální prostředí Hadi, C. Strukturální prostředí Šipkových grafů, D. Kaprekar. Cílem je rozvoj schopností u studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (01.04.2019)
|