|
|
|
||
Předmět je zaměřen na osvojení základních intonačních a rytmických dovedností a sluchové analýzy jako nedílné součásti sluchového výcviku. Nabízí metodické postupy při řešení intonačních problémů, jejichž osvojení vede k reprodukci notového zápisu bez opory hudebního nástroje a ke schopnosti záznamu jednoduchých melodií a intervalů.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Schopnost pohotového čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis stupnic, intervalů, akordů, rytmicko melodických úryvků a lidových písní. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Po dobu distančního vzdělávání bude výuka probíhat na platformě MS Teams. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Povinná literatura pro práci v semináři: PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X - pouze vybrané stránky a cvičení (viz požadavky ke zkoušce a sylabus). Učebnice pro 5. ročník základní školy. M. Lišková, SPN 1998. Doplňující materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Písničky v moll I, II. Sborové skladby doplńující probíranou látku. Literatura doplňující: Kolář,J. - Váňová,H. - Duzbaba,O.: Počátky tvořivé intonace. PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. III. díl. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.01.2020)
|
|
||
Průběžně: intonace notových materiálů ze skript, písní a sborů. Sluchová analýza vycházející z probrané látky. Rytmická cvičení. Maximálně 2 absence.
Písemný test zahrnující látku 1. a 2. semestru: stupnice, durová, mollová aiolská, harmonická, melodická, dórská, lydická, mixolydická, pentatonická dur a moll. Základní intervaly čisté a velké a m. 2, 3, 6, 7. Dominantní (tvrdě malý) a tvrdě velký septakord, kytarové značky C, cm, cdim, C7, C7+. Zápis mollové písně ( zadání jedné z připravených pěti). Ústně: 1. Zpěv všech probraných stupnic od daného tónu - durová, mollové, církevní, pentatonické - jmény not. Zpěv v mollových tóninách - viz zaslané materiály: Intonace v moll - úvod na solmizační slabiky a vokály. Písničky v moll I, II jen na text. 2. Intonace zadaných cvičení ze skript: S. Pecháček I - s. 56-63 (výchozí intonační modely na vokál, všechna cv. č. 1 solmizačně, všechny písničky). Intervaly: s. 115, cv. 8, 9. 3. Orientační znalost písní z učebnice hudební výchovy pro 5. ročník základní školy (u vícehlasých všechny hlasy). U zadaných písní umět vytvořit akordy (dur, moll, D7). Zazpívat cv. na solmizaci na s. 21, 62, rytmická cvičení v učebnici. Obě části se konají v jeden den, dva opravné termíny. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
1. Opakování durových stupnic. Durový kvintakord s obraty. Intervaly základní na podkladě durové stupnice a obsažených v kvintakordu. Mollové stupnice - tvoření. Vezměte si prosím tyto doplňující materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Písničky v moll I. Písničky v moll II. 2. Mollové stupnice. Intervaly m.3, m.6. Mollový kvintakord. Kombinace stupnicových postupů a mollového kvintakordu. Vezměte si prosím tyto materiály: Skripta S. Pecháčka I - s. 56-63. 3. Intervaly v.2, m.2., v. 7, m. 7. Septakord tvrdě velký a tvrdě malý. Dominantní septakord v doprovodu písní. Rytmická cvičení. 4. Diatonické modulace. Kytarové značky. Stupnice chromatická, celotónová, pentatonická dur, moll. 5. Církevní mody v lidových písních. Stupnice chromatická, pentatonická dur, moll. Využití v hudební výchově. 6. Zápočtová hodina. První termín zápočtového testu. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Zápočet z Intonace a sluchový výcvik I. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|