|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (07.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (07.09.2021)
Studenti využívají k přípravě pěveckých výstupů individuální konzultace, popř. je realizují prostřednictvím videonahrávek. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (07.09.2021)
Doporučená literatura: HOLEČKOVÁ, J. 500 pěveckých cvičení. Praha : Supraphon, 1973. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Supraphon, 1989. MARTIENSSENOVÁ - LOHMANOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha : KORA, 1994. ISBN 80-85644-04-5. ROKYTA, J. ; STOLAŘÍK, J. ; ZENKL, L. Jak zpívat lidové písně. Ostrava : Krajské kulturní středisko, 1990. ISBN 80-85029-13-8. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7082-842-0. Pěvecká cvičení určená k rozezpívání. Doplňující sborový materiál. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (07.09.2021)
Průběžně v semestru studentky provádějí v úvodu lekcí cvičení určená k rozezpívání (5 cvičení, melodie v pravé ruce, transpozice po půltónech, mimotonální dominanty v levé ruce) s vysvětlením jejich významu. Kvintakordy a pětitónové řady ve všech tóninách. Kadence v tóninách do 4 křížků a bé. Kontrola a plnění průběžně. Podmínkou udělení zápočtu je nastudování deseti lidových písní k SZZ se současným klavírním doprovodem - plnění průběžně. Písňový repertoár:Opakování lidových písní - výběr dvou. 2 písně ze sbírek B. Martinů (Písničky na jednu stránku, Písničky na dvě stránky), 2 písně ze sbírek L. Janáčka. 1 píseň pro děti a 1 píseň umělé podle vlastního výběru. V zápočové hodině přednesení jedné vybrané skladby B. Martinů nebo L. Janáčka a jedné dětské písně pro závěrečné vystoupení po 4. semestru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (07.09.2021)
2. Cvičení v rozsahu kvinty obsahující stupnicové postupy. Pětitónová řada v transpozici po půltónech. 2 písně z tvorby B. Martinů. Písně k SZZ: Čí to husičky. Okolo Třeboně. 3. Cvičení obsahující kvintakord. Opakování, popř. zadání, dvou písní L. Janáčka. Písně k SZZ: Dívča, dívča. Až já pojedu přes ten les. 4. Cvičení na artikulaci. Písně zpívané dětem - výběr dvou písní. Písně k SZZ: Čtyři koně jdou. Na našem dvoře. 5. Cvičení odvozené z melodie písně. Výběr umělé písně. Písně k SZZ: Měla jsem holoubka. Ještě dnes 6. Zápočtová hodina. Předvedení jedné písně M. Martinů nebo L. Janáčka a jedné písně pro dětský poslech. Dodatečné splnění dílčích úkolů z předchozích seminářů. |