|
|
|
||
Cílem předmětu Hra na nástroj v tomto typu studia je rozvoj technických, uměleckých a improvizačních dovedností v souvislosti s použitím nástroje v pedagogické praxi při výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Student si vytvoří při konzultacích s pedagogem individuální studijní plán, zahrnující výběr přednesových skladeb a časový harmonogram jejich nastudování.
Obsahem předmětu je studium technického a přednesového repertoáru, výběr je dán mírou nástrojové vyspělosti studenta. Nastudování přednesové skladby z období baroka. Dále pak postupné získávání improvizačních dovedností, umožňující tvorbu klavírního doprovodu a nástrojové interpretace lidových i umělých písní ve výuce na ZŠ. V tomto semestru je výuka improvizace zaměřena na schopnost využití kadencí TSD a jejich stylizaci v souvislosti s charakterem písní. Ve hře na housle je prioritně sledována čistota intonace (písně a kratší skladby).
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (12.09.2017)
|
|
||
1 kredit/30 hodin: 12 hodin přímé výuky, 18 hodin práce na studovaném repertoáru. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
V tomto semestru se zaměříme na dalších 5 písní, na úrovni II. stupně, ze zpěvníku Já, písnička, 2. díl, nebo 3. díl, či vlastní výběr na úrovni daného zpěvníku. Písně transponujeme do nejbližší toniny, přes mimotonální dominantu. 3 písně (z 5písní) musí být v mollové tónině.
Z přednesových skladeb se zaměříme na barokní skladbu. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|
|
||
HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek ZUŠ, střední a vyšší pedaogigcké školy. PEtřvald: Blesk Market, 2001, 91 s. ISMN 970-0-706544-00-7. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Hra vybraného repertoráru, přehrávka na konci semestru, student předvede nastudovaný repertoár a hru minimálně 5 písní (lidových či umělých) s použitím kadencí a stylizací, která odpovídá vybraným písním. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
|