PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka - O01303623X
Anglický název: Integrated Pupil in a Common Czech Language Lesson
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
Prerekvizity : O01303026, O01303149
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
Práce s integrovaným žákem v hodinách češtiny, rozdílná postižení vyžadují rozdílný způsob práce (nevidomý žák, dítě se sluchovým postižením, tělesnou vadou nebo s DMO, dyslexií, dysgrafií, apod.). Spolupráce učitele a asistenta dítěte, zapojení ostatních dětí ze třídy, školy. Zvláštní pomůcky, učebnice a jejich využití pro žáky. Spolupráce s rodiči postiženého dítěte i s rodiči jeho spolužáků.
Literatura
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)

SOVÁK,M. Defektologický slovník. Jinočany: H&H,2000. ISBN80-86022-76-5

NEWMAN,S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál,1999. ISBN 80-7178-872-4

MORAVCOVÁ,D. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4

RENOTIÉROVÁ, M., Ludvíková, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0873-2

MÁDROVÁ, E. Zkuste být dítětem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-229-7

KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9

LEVI, V. Problematické dítě. Praha: Lidové nakladatelství, 1990. ISBN 80-7022-086-4

KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1

JAROŠOVÁ, J.: Via lucis. Praha: Fokus, 1991. ISBN 80-900093-4-4

TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-86039-90-0

TITZL, B. To byl český učitel. Praha: Společnost Františka Bakule,1998.ISBN 80-902518-0-3

HOUSER, P. Hry se slovy a jazykem.Praha: Portál, 2002.

BAKALÁŘ, E. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK,1976. ISBN 59-031-74

PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-309-4

KRET, E. Učíme (se) jinak.Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8

HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1

dětské časopisy, řady učebnic a pracovních sešitů českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a speciálních ZŠ

Sylabus
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)

Název studijního předmětu: Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka


Typ studijního předmětu: povinně volitelný

Formy výuky studijního předmětu: seminář

Rozsah studijního předmětu: 2 / 26

Rozsah odborné praxe (v týdnech):

Kombinovaná/distanční forma studia:

Formy kontroly předmětu: zápočet

Počet kreditů: 2

Stručná anotace předmětu:

Práce s integrovaným žákem v hodinách češtiny, rozdílná postižení vyžadují rozdílný způsob práce (nevidomý žák, dítě se sluchovým postižením, tělesnou vadou nebo s DMO, dyslexií, dysgrafií, apod.).

Spolupráce učitele a asistenta dítěte, zapojení ostatních dětí ze třídy, školy. Zvláštní pomůcky, učebnice a jejich využití pro žáky. Spolupráce s rodiči postiženého dítěte i s rodiči jeho spolužáků.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK