|
|
|
||
Studenti budou seznámeni s metodologií komparativní pedagogiky a relevantními informačními zdroji. Dále budou přednášky zaměřeny na systém a kurikulum primárního vzdělávání ve světě. Samostatné přednášky budou věnovány vybraným celosvětovým trendům (např. spravedlivý přístup ve vzdělávání), doporučením mezinárodních organizací a reflexi výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Povinná: WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2006. 324 s. ISBN 80-7290-269-5. STRAKOVÁ, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta.
Doporučená: PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Přednáška, interaktivní bloky, diskuse ve dvojicích, skupinách, příprava prezentace, samostudium, úkoly v moodle Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (09.04.2018)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě vypracování seminární práce. Zadání zápočtové práce: Vyberte si jeden aspekt vzdělávacího systému, který vám připadá důležitý. a) Zdůvodněte, proč vám připadá důležitý. (Z textu musí být jasně rozlišitelné, zda se jedná o vaše názory či o objektivní data založená na dokladech- výsledky výzkumů, doporučení odborníků). b) Porovnejte tento vybraný aspekt v ČR a v dalších 2 zemích. Uveďte výhody a nevýhody jednotlivých podob (ČR, země A, země B) tohoto aspektu. V této části je naprosto nutné porovnání doložit relevantními doklady. Kriteria: - jednotlivá tvrzení jsou v textu odkazována na relevantní zdroje, zdroje jsou správně citovány - práce je vložena do moodle nejpozději 10 dní po ukončení výuky v letním semestru (jiná forma odevzdání se nepřipouští) Pokud nebude práce zásadně vyhovovat kritériím, nebude studentovi uznána jako "zápočtová". Pokud bude práce obsahovat drobnější nedostatky, může být vrácena k dopracování. Na dopracování má student čas 10 dní po vyžádání dopracování (prostřednictvím hodnocení v moodle).
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.02.2020)
|
|
||
Teorie, metodologie a vývoj komparativní pedagogiky Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Nejsou zadány vstupní požadavky k předmětu. Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|