V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
1. Kurz se zaměřuje na představení pedagogického portfolia jako nástroje profesního rozvoje. Téma portfolia otevírá a integruje řadu dalších témat vzdělávání, od principů vzdělávání, cílů, obsahů, přes pedagogické postupy a hodnocení. Nabízí studentům možnost porozumět podstatě portfolia a jeho druhům, aby se mohli samostatně rozhodovat o tom, jaké portfolio, proč a s jakými funkcemi začlení do svého profesního rozvoje. Dále je také zařazená práce s příklady obhájených portfolií u SZZ s důrazem na objasnění kritérií kvality.
2. Kurz Osobní management učitele seznamuje studenty s manažerskými přístupy a metodami v souvislosti s dynamicky měnícím se trhem práce a se stále častější provázaností práce učitele s prací manažera. Seminář rozvíjí dovednosti v dané oblasti, vytváří kompetence a návyky. Je vyučován ve dvojici. Semináře se mohou účastnit také hosté – odborníci z oboru.
3. Kurz Začínající učitel seznamuje studenty s obtížemi a radostmi, které se mohou objevit na začátku učitelské kariéry.
Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
1. Cílem kurzu je ujasnit si obsah a smysl pedagogického portfolia a zvláště závěrečného pedagogického portfolia, rozvíjet dovednosti potřebné k tvorbě a obhajobě portfolia, zejména dovednosti písemného reflektování, výběru a třídění prací, prezentování a obhajování portfolia 2. Cílem kurzu Osobní management učitele je zpřístupnit a objasnit procesy managementu ve vzdělávání, metodicky inspirovat studenty k podnícení jejich zájmu o osobní management učitele a o management vedení škol, školských zařízení. Vybavit studenty základními znalostmi pro vedení lidí, které by je mohly v budoucnu nasměrovat k nástupu do vedoucích pozic ve školství. 3. Cílem kurzu Začínající učitel je rozšířit povědomí o práci začínající učitele a teoreticky se připravit na začátek své učitelksé kariéry. Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
Studijní zátěž: Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
Svatoš, T. (2006). Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, 56(1), 45-57. Svatoš, T., & Holý, I. (2007). Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In M. Píšová (Ed.), Portfolio v profesní přípravě učitele (s. 21-38). Pardubice: Fakulta humanitních studií Univerzity Pardubice. Švec, V. (2016). Jak se utvářejí tacitní znalosti studentky učitelství Jaroslavy v průběhu její učitelské praxe? In V. Švec, J. Nehyba, P. Svojanovský et al. (2016), Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (s. 169-179). Brno: Pedagogická fakulta MU. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016 Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P. et al. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Pedagogická fakulta MU. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016 Tomková, A. (2004). Portfolio v přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková et al., Současné proměny vzdělávání učitelů (s. 180-190). Brno: Paido. Tomková, A. (2018). Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK. 2. Osobní management učitele: ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR.Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7 EDERSHEIM, Haas Elizabeth.Management podle Druckera. 1.vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2008. 283 s.ISBN 978-80-7261-181-2 VEBER, Jaromír. Management. Základy – moderní manažerské přístupy – výkonnost a prosperita. 2. vydání. Praha: Management Press, 2011, 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0 COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 3. vydání. Praha: Management Press, 2014, ISBN 978-80-7261-403- 5uHUNTER C. James. Služebník. Prostý příběh o leadershipu. 1.vydání. Praha: MůjÚspěch, 2013, ISBN 978-80-905338-3-7 GOLEMAN Daniel. Jak se stát skutečným lídrem. Proč je emoční inteligence tak důležitá. 1. vydání. Praha: Metafora, 2015, ISBN 978-80-7359-453-4 SHARMA S. Robin. Umění vést. Nakladatelství Rybka Publishers, Praha: 2014, ISBN: 978-80-87950-09-8
3. Začínající učitel Čapek, R. (2015). Moderní didaktika. Grada. Čapek, R. (2018). Líný učitel. Praha: Raabe. Dyrtová, R. (2008). Začínající učitel: výsledky výzkumů realizovaných v rámci pregraduální přípravy učitelů. Brno: Tribun EU. Juklová, K. (2013). Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus. Podlahová, L. (2002). Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého. Sieglová, D. (2019. Konec školní nudy - Didaktické metody pro 21. století. Grada.
Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
1. Skupinové semináře s diskusí, reflexe a prezentace. 2. Osobní management učitele: skupinová práce s diskusí, vedení hodin na principu "sokratovských seminářů", BYOD. 3. Začínající učitel - skupinová a kooperativní práce, individuální práce, reflexe/sebereflexe Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
1. Představení pedagogického portfolia jako nástroje profesního rozvoje. Klíč k tvorbě portfolia portfolia (Učitelské standardy, kvalitní učitel) Reflektivní techniky a otázky vhodné pro tvorbu portfolia. Kriteria hodnocení. Portfolio jako cesta k formativnímu hodnocení. 2. Osobní management učitele: - Celoživotní vzdělávání a učitel - Management a leadership v životě učitele - Učitel a škola, jednotlivec a tým - Netradiční metody výuky učitelů - Management a digitální gramotnost učitelů - Zkušenosti z praxe začínajících učitelek - hosté - Co a jak funguje v komunikaci s rodiči - host - Dítě v azylovém domě z pohledu manažera - host - Nástup do hlavního pracovního poměru z pohledu personalistiky - Závěrečné reflexní setkání 3. Začínající učitel třídní učitel Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|
|
||
1. 1) aktivní účast na seminářích, omluvena jedna absence 2) plnění průběžných písemných úkolů v souladu s kritérii stanovenými v seminářích. 2. Osobní management učitele - aktivní účast na seminářích, omluvena jedna obsence, - vypracování závěrečné eseje o jednotlivých setkáních, její prezentace a odevzdání dle zadaných kritérií. 3. Začínající učitel - aktivní účast na seminářích, omluvena jedna absence - vypracování závěrečné písemné práce v souladu s kritérii stanovenými v seminářích Poslední úprava: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
|