|
|
|
||
Kurs je druhou částí dvousemestrového modulu pedagogické a sociální psychologie. Kurs letního semestru má za cíl seznámit studenty se sociálně psychologickým kontextem pedagogického působení, obsah kursu je uspořádán kolem klíčových témat, ve kterých se poznatky pedagogické i sociální psychologie prolínají. V přednáškách bude věnována pozornost především teoretickému rámci, semináře budou zaměřeny především na získání praktických dovedností.
Témata kursu:
Socializační prostředí rodiny a školy. Sociální percepce, první dojem, chyby v percepci. Komunikace ve škole, sociální vlivy v komunikaci. Postoje. Vztah učitel-žák. Percepčně postojové zaměření. Atribuční procesy. Školní třída jako sociální skupina.
Poslední úprava: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2008)
|
|
||
Zápočet studenti obdrží na základě alespoň 75% účasti na seminářích. Zkoušku pak studenti složí v rámci písemného testu. Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
Hadj Moussová Z. (2002): Kapitoly ze sociální psychologie. Liberec, PedF TU Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál Helus, Z. (2000): Úvod do sociální psychologie. Praha, PeF UK Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK Mareš, J., Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno, MU Řezáč, J. (1998): Sociální psychologie. Brno, Paido Vágnerová, M. (1995): Psychologie žáka. Praha, HTF UK Vágnerová, M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum
Poslední úprava: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2008)
|
|
||
V průběhu semestru budou řešena následující témata: 1. Sociální psychologie a její význam ve školní praxi 2. Sociální percepce 3. Postoje, předsudky, stereotypy 4. Sociální skupina a její charakteristiky 5. Sociální komunikace 6. Sociálně patologické jevy Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
|