|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti ve vyučování matematice. Porovnat historický vývoj některých matematických pojmů se současným zaváděním těchto pojmů v učebnicích matematiky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (23.02.2021)
Materiály k předmětu jsou ukládány na společný sdílený prostor v Moodlu (v předmětu Didaktika matematiky I). Jana Slezáková Výuka (přednášky a seminář J. Slezákové) pravidelně probíhá na odkazu: https://meet.google.com/aim-gaav-cav Milena Kvaszová https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ade92a662e4b54b3d8ef13562e882fbae%40thread.tacv2/conversations?groupId=d05c797d-d83a-4ce6-9e24-1f8e7cbc64ca&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2 Radka Havlíčková středeční i páteční paraleka: MS Teams, kód týmu: 2n0mndx |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Hejný, M. a kol. (1990) Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. Hejný, M., Stehlíková, N. (1999): Číselné představy dětí. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Záporná čísla. In: (Eds.) (2004) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 327-342. Hejný, M. Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika: Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. Hejný, M. (2014): Vyučování orientované na budování schémat - Aritmetika 1. stupně ZŠ, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Tichá, M. (1998) Jak žáci chápou slovní úlohy se zlomky. In (Eds.) M. Ausbergerová, J. Novotná: Plzeň : 6. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. JČMF, s. 133-138. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Přednáška |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Požadavky pro splnění předmětu jsou prodiskutovány jak na přednášce, tak na semináři. 2 kredity = cca 50-60 hodin práce studenta Požadavky k zápočtu v letním semestru akademického roku 2020/2021 4. Předmět bude uzavřen zápočtem formou kolokvia (diskuse nad zpracovanými tématy).
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Obsah: 2. Teorie poznávání v aritmetice - Teorie generického modelu. Vstup do budování představ o mnohosti. 3. Rytmus. Sémantické modely čísla a sématické ukotvení čísla .Řešení a tvorba slovních úloh. Antisignál. 4. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy. 5. Multiplikativní operace.
|