|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
Umožnit studentům |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
Setkání budou probíhat na odkazu: https://meet.google.com/aim-gaav-cav |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
Hejný, M., Hejná, M.: Součtové trojúhelníky. 25 stran, Raabe, Praha, 1998. Hejný, M. Vyučování orientované na budování schémat: Aritmetika 1. stupně. Praha : UK v Praze, PedF, 2014. Jirotková, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Praha : UK v Praze, PedF, 2010. Z. Kolláriková, B. Púpala (Eds.): Předškolní a primární pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika. Portál, Praha 2001, ISBN 80-7178-585-7. VONDROVÁ, Naďa, Miroslav RENDL, Radka HAVLÍČKOVÁ, Lenka HŘÍBKOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Jana ŽALSKÁ. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3234-6. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (12.09.2019)
Analýza žákovských prací písemných nebo ústních, rozbor studentova výstupu - vedení jednohodinových matematických kroužků. Příprava obsahu i didaktického zpracování kroužků. Podle možnosti i rozbor videozáznamu některého záznamu kroužku. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
K zápočtu je nutné: - aktivní účast na seminářích |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (05.10.2020)
Obsah má charakter experimentální činnosti na 1. stupni ZŠ a je zaměřen na rozvoj a diagnostiku matematických (a obecně intelektuálních) znalostí a schopností žáků. Rozvoj různých jazyků aritmetiky (ikonické, piktografické, znakové); sémantická ukotvení aditivních operací (stav +(-) stav, adresa +(-) operátor, ...); číselná osa jako prostředí řešení dynamických úloh; sémantická ukotvení multiplikativních operací. Konkrétní témata a prostředí, ve kterých se bude pracovat, budou postupně stanovována na prvním a dalších seminářích. Studenti budou seznamování s výzkumem probíhajícím na katedře KMDM. |