|
|
|
||
Seznámit studenty se základy teorie her, s konkrétními aplikacemi různých partií matematiky při hledání vyhrávajících strategií u her a řešení u hlavolamů. V rámci praktických cvičení studenti budou seznámeni s využitím her, hlavolamů a logických problémů při výuce matematiky.
Důraz bude kladen na didaktickou analýzu hry (co která hra a za jakých podmínek rozvíjí u hráče).
Vzhledem i inkluzi dětí/žáků různých národností bude obsah obohacen i o partii historie vybraných her a o 4 hry zastupující mimoevropské kontinenty.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (24.09.2017)
|
|
||
Seznámit studenty se základy teorie her, s konkrétními aplikacemi různých partií matematiky při hledání vyhrávajících strategií u her a řešení u hlavolamů. V rámci praktických cvičení studenti budou seznámeni s využitím her, hlavolamů a logických problémů při výuce matematiky. Obohatit pohhled studentů na hru a vést je k cílené volbě/alternaci hry tak, aby byly naplněny vybrané didaktické cíle. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (24.09.2017)
|
|
||
Předpokládá se přímá výuka s podporou Moodle a v napojení na praxi. Přímá výuka: 24 h, domácí příprava včetně herní zkušenosti odpovídá 24 h, závěrečná práce 12 h. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (04.10.2022)
|
|
||
Písemná zpráva o provedení experimentu s dětmi u zvolené hry. K vybrané hře vymyslet didaktickou strukturu a doplnit o další využití daného materiálu (obměny, variace, zcela jiné využití pro matematiku) Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (27.09.2022)
|
|
||
Jančařík, A. Hry v matematice, PedF UK, 2007 Kaslová, M. Hry nejen v matematice (text pro vnitřní potřeby semináře na UK PEDF, 25 stran) dále se předpokládá, že studenti budou volit další zdroje dle zaměření práce, které případně zkonzultuje: např. Zapletal, nakl. Olympia, Mrázek, nakladatelství SAzka, Bakalář,.... Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (24.09.2017)
|
|
||
Seminář v kombinaci se dvěma bloky mimo fakultu, data budou oznámena na prvním semináři v říjnu. Seminář je určen nejen k obohacení vlastní zkušenosti studentů, ale forma a organizace proběhu má podpořit ty pracovní postupy, které bude učitel využívat v praxi. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (08.09.2022)
|
|
||
* Obsah: Obohacení žáků po stránce kulturně historické a společenské prostřednictvím hez zahraničního původu Obsah kurzu může být do jisté míry přizpůsoben složení studijní skupiny a jejich přání vzhledem k výběru her. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (08.09.2022)
|