|
|
|
||
Seminář rozvíjí pomocí praktického tréninku komunikační dovednosti při dialogu, prezentaci, řízení skupin a
zvládání konfliktů. Důraz je kladen na uvědomování si vlastních priorit a cílů, empatické vnímání druhých lidí a
hledání řešení, které uspokojí všechny zúčastněné (win-win strategie). Součástí semináře je i praktický nácvik
metod zvládání stresu.
Zápis tohoto předmětu je z kapacitních důvodů omezen. Přednost mají posluchači studijních oborů Fyzika
zaměřená na vzdělávání a Matematika zaměřená na vzdělávání a posluchači studia učitelství.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Zápočet. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce předmětu. Poslední úprava: Dvořák Leoš, doc. RNDr., CSc. (10.06.2019)
|
|
||
Gillernová, I., Krejèová, L. Sociální dovednosti ve škole. Grada, Praha 2012. Plamínek, J. Komunikace a prezentace. Grada, Praha 2012 Rosenberg, M. Nenásilná komunikace. Portál, Praha 2013. Thun von, R. Jak spolu komunikujeme?. Grada, Praha 2005.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Teoretické vstupy budou rozvíjeny praktickým nácvikem situací, které se typicky vyskytují pøi výuce a øízení skupin. Pøi tréninku zvládání konfliktù bude pøíležitost realisticky simulovat konkrétní situace ze života úèastníkù semináøe. Významnou souèástí výuky je reflexe aktivit (jednotlivì, ve dvojicích a v celé skupinì) - a rozvíjení schopnosti uèit se ze zkušenosti druhých.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Základy komunikace (fyzická vzdálenost, hlas, gesta, oèní kontakt) Všímavost (mindfulness) pøi komunikaci (uvìdomování priorit a zámìrù, prožívání emocí, zvládání stresu, empatie) Prezentace (pøipravená a improvizovaná prezentace, zpìtná vazba) Øízení skupin (typy skupin, styly øízení) Skupinová dynamika (fáze vývoje skupiny, dùvìra ve skupinì, skupinové role) Intervizní metody zamìøené na prevenci vyhoøení (Bálintovské skupiny) Zvládání konfliktù a mediace (prožívání sebe, empatie k druhému, jasné a konkrétní vyjádøení, hledání øešení uspokojivého pro všechny zúèastnìné) Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
|