|
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (13.10.2017)
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na výuce předmětu. |
|
||
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
Gillernová, I., Krejèová, L. Sociální dovednosti ve škole. Grada, Praha 2012. Plamínek, J. Komunikace a prezentace. Grada, Praha 2012 Rosenberg, M. Nenásilná komunikace. Portál, Praha 2013. Thun von, R. Jak spolu komunikujeme?. Grada, Praha 2005. |
|
||
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
Teoretické vstupy budou rozvíjeny praktickým nácvikem situací, které se typicky vyskytují pøi výuce a øízení skupin. Pøi tréninku zvládání konfliktù bude pøíležitost realisticky simulovat konkrétní situace ze života úèastníkù semináøe. Významnou souèástí výuky je reflexe aktivit (jednotlivì, ve dvojicích a v celé skupinì) - a rozvíjení schopnosti uèit se ze zkušenosti druhých. |
|
||
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
Základy komunikace (fyzická vzdálenost, hlas, gesta, oèní kontakt) Všímavost (mindfulness) pøi komunikaci (uvìdomování priorit a zámìrù, prožívání emocí, zvládání stresu, empatie) Prezentace (pøipravená a improvizovaná prezentace, zpìtná vazba) Øízení skupin (typy skupin, styly øízení) Skupinová dynamika (fáze vývoje skupiny, dùvìra ve skupinì, skupinové role) Intervizní metody zamìøené na prevenci vyhoøení (Bálintovské skupiny) Zvládání konfliktù a mediace (prožívání sebe, empatie k druhému, jasné a konkrétní vyjádøení, hledání øešení uspokojivého pro všechny zúèastnìné)
|