Poslední úprava: RNDr. Rudolf Kryl (04.05.2005)
1. Jazyk Pascal a Borland Pascal
- grafika na PC, unit Graph v Turbo Pascalu
- typ ukazatel, dynamicky alokované proměnné
2. Algoritmy a programování
- časová a paměťová složitost a algoritmů, programů a problémů
- odvození složitosti konkrétních algoritmů a programů
- základní metody vnitřního třídění (přímé metody, quicksort, heapsort, mergesort, přihrádkové třídění)
- vnější třídění (přímé a přirozené slučování)
- lineární spojové seznamy a operace s nimi
- realizace zásobníku a fronty v poli a spojovým seznamem
- stromy, grafy, průchody stromem a grafem
- binární vyhledávací stromy bez vyvažování, operace
- aritmetické notace a metody vyhodnocení aritmetického výrazu
- programová realizace základních grafových algoritmů (souvislost grafu, Dijkstrův algoritmus, minimální kostra, bipartitnost, topologické třídění)
- základy objektového programování
Předpokládají se vstupní znalosti v rozsahu předmětu PRM044 Programování I.
Poslední úprava: T_KSVI (08.05.2005)
1. Pascal
- Graphics on PC, unit Graph in Borland Pascal
- Pointer types, dynamic allocation variables
- Object programming in Borland Pascal
2. Algorithms and programming
- Time and memory complexity of algorithms and problems
- Basic methods of internal sorting (straightforward methods, quicksort, heapsort, mergesort, radixsort)
- Linear linked lists, stack and queue
- Trees, graphs, and basic algorithm on them
- Evaluation of arithmetic expressions
|