|
|
|
||
Cílem předmětu je posluchače seznámit s pokročilými technologiemi poskytovanými standardně platformou .NET.
Po absolvování předmětu by měli mít studenti široký přehled o technologiích pro tvorbu servisně orientovaných
architektur a webových služeb, práci s XML daty a relačními databázemi, tvorbu dynamických webových aplikací a
pokročilých uživatelských rozhraní, a měli být schopni je efektivně využít v reálných projektech nad
platformou .NET. Předpokládá se dobrá znalost jazyka C# a základních i pokročilých principů platformy .NET na
úrovni předmětů NPRG035 a NPRG038.
Poslední úprava: Katedry Tajemník (16.05.2012)
|
|
||
Jeffrey Richter: CLR via C#, 3rd Edition, Microsoft Press, 2010 Jon Skeet: C# in Depth, 2nd Edition, Manning Publications, 2010 Christian Nagel et al.: Professional C# 2008, Wrox, 2008 Gordon Hogenson: Foundations of C++/CLI: The Visual C++ Language for .NET 3.5, 2nd Edition, Apress, 2008 Steven Pratschner: Customizing the Microsoft .NET Framework Common Language Runtime, Microsoft Press, 2005 Adam Nathan: WPF 4 Unleashed, Sams, 2010 Chris Sells, Ian Griffiths: Programming WPF, 2nd Edition, O’Reilly, 2007 Microsoft Developer Network Library, http://msdn.microsoft.com/library/ Zdrojové kódy knihoven platformy .NET, http://referencesource.microsoft.com/ Poslední úprava: Ježek Pavel, Mgr., Ph.D. (04.09.2013)
|
|
||
Podpora pro service oriented architectures (SOA) - (webové) služby a WCF. Workflows a jejich využití pri tvorbe aplikací (WF). Práce s XML daty - push/pull prístup, DOM. Podpora pro transakcní zpracování Deklarativní zpusoby programování a paralelizace aplikací: LINQ (to Objects), PLINQ. Práce s daty uloženými v databázích: ADO.NET, Entity Framework, LINQ to SQL, apod. Tvorba webových aplikací: ASP.NET. Pokrocilé prístupy k tvorbe GUI aplikací (oddelení vzhledu a chování, atd.): WPF a Silverlight. Možnosti platformy .NET pro tvorbu her a zobrazování 3D grafiky - XNA, alternativy k Managed DirectX, Ogre3D. Poslední úprava: Katedry Tajemník (16.05.2012)
|