|
|
|
||
Přednáška volně navazuje na Počítačovou grafiku II (NPGR004) a je určena pro vážné zájemce o počítačovou grafiku.
Pokrývá moderní oblasti realistické syntézy obrazu: zobrazovací rovnice, Monte Carlo metody (sledování cest, fotonové
mapy atd.) a dále podává stručných přehled o dalších vybraných tématech z pokročilé počítačové grafiky, jako např.
výpočetní fotografie, HDR a mapování tónů, simulace zvuku, inverzní kinematika, skinning, motion capture, dynamika
pevných těles a kapalin.
Poslední úprava: G_I (26.05.2011)
|
|
||
Pro udělení zápočtu je třeba odevzdat vypracované úlohy a to tak, že student získá alespoň 50% bodů z kreativní úlohy a 50% ze všech programovacích úkolů dohromady. Dále je povinností složit zkoušku a to tak, že ze zkoušky student získal alespoň 50% bodů a celkový součtový bodový zisk je alespoň 50% bodů. Poslední úprava: Iser Tomáš, Mgr., Ph.D. (05.10.2023)
|
|
||
Pharr M., Jakob W., Humphreys G.: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation. Morgan Kaufmann; 3rd edition, 2016. http://www.pbr-book.org/3ed-2018/contents.html
Veach E.: Robust Monte Carlo Methods for Light Transport Simulation, Ph.D. dissertation, Stanford University, 1997. Poslední úprava: Křivánek Jaroslav, doc. Ing., Ph.D. (03.09.2019)
|
|
||
1. Teorie zobrazování: Radiometrické veličiny, BRDF, lokální a globální zobrazovací rovnice.
2. Zobrazování metodami Monte Carlo: Metody Monte Carlo pro integraci a řešení integrálních rovnic, kombinované estimátory. Aplikace na zobrazovací rovnice: sledování cest, obousměrné sledování cest, fotonové mapy, caching osvětlení.
Poslední úprava: Křivánek Jaroslav, doc. Ing., Ph.D. (03.09.2019)
|