|
|
|
||
Předmět navazuje na úvodní přednášku z hudební informatiky praktickou prací na vybraných tématech: transkripce polyfonní nahrávky, audio fingerprinting a generování hudby. Ke každému tématu bude krátký domácí úkol, za celý předmět zápočtový projekt. Bude se využívat Python a příslušné knihovny na zpracování hudby (librosa, music21).
Předmět lze absolvovat i bez znalosti strojového učení. Předpokládá se nicméně znalost programování v rozsahu Programování I a II a Algoritmy a datové struktury I, a předchozí účast na přednášce Výpočetní zpracování hudby.
Předmět bude vyučován v angličtině.
Poslední úprava: Mírovský Jiří, RNDr., Ph.D. (18.04.2024)
|
|
||
V první tretine semestru si student zformuluje téma projektu. Zápocet se udeluje za dokoncené a strucne odprezentované domácí úkoly (33 %) a zápoctový projekt: implementace (34 %) a dokumentace (33 %). Soubeh zápoctového projektu s rocníkovým projektem (NPRG045) je možný (se svolením vedoucího RP a s jasnou definicí toho, které výstupy patrí tomuto predmetu a které NPRG045), avšak bude vyžadovat adekvátne vyšší množství práce a/nebo prihlášení se k BP na príslušné téma, v souladu s podmínkami NPRG045.
Zápoctový projekt (i nehotový, predevším v prípade soubehu s NPRG045) se povinne prezentuje na jednom z posledních cvicení v semestru. Je také treba (strucne) odprezentovat alespon jedno rešení domácího úkolu. Poslední úprava: Mírovský Jiří, RNDr., Ph.D. (22.03.2024)
|
|
||
McFee, B., Matt McVicar, Daniel Faronbi, Iran Roman, Matan Gover, Stefan Balke, Scott Seyfarth, Ayoub Malek, Colin Raffel, Vincent Lostanlen, Benjamin van Niekirk, Dana Lee, Frank Cwitkowitz, Frank Zalkow, Oriol Nieto, Dan Ellis, Jack Mason, Kyungyun Lee, Bea Steers, … Waldir Pimenta. (2023). librosa/librosa: 0.10.1 (0.10.1). Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.8252662
Müller, Meinard, and Frank Zalkow. "libfmp: A Python package for fundamentals of music processing." Journal of Open Source Software 6, no. 63 (2021): 3326. https://joss.theoj.org/papers/10.21105/joss.03326.pdf
Lerch, Alexander. An Introduction to Audio Content Analysis: Music Information Retrieval Tasks and Applications. 2nd Edition. New York: Wiley-IEEE Press, 2021. Freely available as slides: https://github.com/alexanderlerch/ACA-Slides and accompanying code: https://github.com/alexanderlerch/pyACA and website: https://www.audiocontentanalysis.org/
Dorien Herremans, Ching-Hua Chuan, and Elaine Chew. 2017. A Functional Taxonomy of Music Generation Systems. ACM Comput. Surv. 50, 5, Article 69 (September 2018), 30 pages. https://doi.org/10.1145/3108242
Morreale, Fabio, Megha Sharma, and I. Wei. "Data Collection in Music Generation Training Sets: A Critical Analysis." ISMIR 2023 (2023). https://researchspace.auckland.ac.nz/bitstream/handle/2292/65322/ISMIR_2023-1.pdf?sequence=1 Poslední úprava: Mírovský Jiří, RNDr., Ph.D. (22.03.2024)
|
|
||
1. Podmínky zápočtu, témata projektů. Úvod prvního problému: transkripce vícehlasé nahrávky do MIDI. Datové sady, metody evaluace. 2. Transkripce vícehlasé nahrávky do MIDI: deterministické metody, non-negative matrix factorization. 3. Transkripce vícehlasé nahrávky do MIDI: strojové učení. 4. Transkripce vícehlasé nahrávky do MIDI: prezentace a diskuse zvolených postupů a dosažených výsledků. 5. Music fingerprinting: úvod do problému, datové sady, metody evaluace. 6. Music fingerprinting: reprezentace bez strojového učení a s ním. Indexování. 7. Music fingerprinting: identifikace cover verzí. 8. Music fingerprinting: prezentace a diskuse zvolených postupů a dosažených výsledků. 9. Generování hudby: vymezení pod-úloh (stylisticky definované vs. volné, symbolické vs. audio), představení datových sad, možnosti automatické evaluace. 10. Generování hudby: symbolická rovina. Deterministické a aleatorické postupy, koláže. 11. Generování hudby: symbolická rovina. Strojové učení: linearizace, tokenizace. Tokenizace audia, generování z audia. 12. Generování hudby: uživatelská rozhraní a interaktivita. Využívání existujících modelů. 13. Prezentace projektů. 14. Prezentace projektů.
(Předmět neřeší digitální produkci hudby a zvukařinu: live coding, práci s DAW, mixing, implementaci VST pluginů, atd.) Poslední úprava: Mírovský Jiří, RNDr., Ph.D. (22.03.2024)
|
|
||
Urceno predevším pro 2.-3. rocník Bc. studia, príp. 1. rocník Nav. Mgr. studia (predevším pri zájmu o diplomovou práci). Poslední úprava: Mírovský Jiří, RNDr., Ph.D. (18.04.2024)
|