|
|
|
||
Předmět seznamuje s diagnostickými metodami pro učitele. Zároveň ukazuje možnosti sebereflexe učitele na
základě použití autodiagnostických metod. Autodiagnostické metody dávají možnost poznat specifiku vlastního
pedagogického působení, vlastní individualitu a její zdroje a odhadnout neadekvátní přístupy k žákům i cesty k
nápravě.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (09.01.2019)
|
|
||
Podmínkou pro získání zápočtu je úspěšné splnění vědomostního testu. Student má právo na jeden řádný a dva opravné termíny.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (21.04.2023)
|
|
||
HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 MÜLLER, CH. T.: Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht. Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten, 2004. HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1984,1989. GROEBEN, N., WAHL, D., SCHLEE, J., SCHEELE, B: Das Forschungsprogramm Subjektive Theorien. Aine Einfűhrung in die Psychologie des reflexion Subjekts. Tűbingen /Francke Verlag 1988. PAVELKOVÁ, I.: Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: PedF UK, 2002 ZABEL, J.: Subjektive Theorien von Lehrern űber Risikoschű. Identifikation von Problémem. Ursachen und Lösungmöglichkeiten anhand eines problemzentriertes Interview. Studienarbeit. Htpp:// www.grin.com Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (09.01.2019)
|
|
||
Koncepce přípravy kompetentního učitele Koncept osvojování profesních kompetencí učitelem se zaměřením na vyučovací činnost Definice a vymezení pojmů: autodiagnostika, subjektivní (implicitní) teorie, sebereflexe Subjektivní teorie - teoretický koncept; role a funkce subjektivních teorií v práci učitele Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept Autodiagnostické strategie - přehled Autodiagnostická strategie v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování (praktické ukázky) Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sebereflexe (praktické ukázky) Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků (praktické ukázky) Diagnostické metody pro učitele: „subjektivní zodpovědnost učitele za výkony žáků“; „školní a třídní klima“; „diagnostika motivační struktury žáků“ …..) Ukázky výzkumných projektů souvisejících s autodiagnostikou Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (09.01.2019)
|