|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jakub Staněk, Ph.D. (25.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (29.09.2021)
Předmět je zakončen písemným testem, který může být v případě potřeby doplněn ústní zkouškou. Test sestává ze tří otázek, k úspěšnému splnění je třeba zodpovědět každou otázku alespoň dobře. Na napsání testu má student tři pokusy. Přítomnost na přednáškách není vyžadována. Přednášky se budou konat střídavě prezenční a distanční formou, termíny a podrobnosti distanční výuky budou domluveny se studenty na první přednášce. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (25.05.2022)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (29.09.2021)
Zkouška probíhá písemně v jednom řádném a dvou opravných termínech. Otázky v testu odpovídají učivu odpřednášenému v daném semestru. Důraz je kladen na celkový přehled s pochopení souvislostí, nikoliv na detailní informace jako přesné názvy historických děl či letopočty. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Jakub Staněk, Ph.D. (25.01.2018)
Počátky užití promítání, dochované záznamy ze starověku a středověku, vznik lineární perspektivy, vznik a vývoj axonometrie. Položení vědeckého základu deskriptivní geometrie - stereotomie, A. F. Frézier, G. Monge a jeho pokračovatelé. Rozvoj deskriptivní geometrie v Evropě v 19. století. Česká geometrická škola. Výuka deskriptivní geometrie v našich zemích na středních a vysokých školách. Významné osobnosti české deskriptivní geometrie a jejich dílo. Skuherského metoda, isofoty osvětlení, Sobotkovy konstrukce. Historie maturitní zkoušky z deskriptivní geometrie, zkoušky učitelské způsobilosti z deskriptivní geometrie. |