Seminář je zaměřen na nalézání a řešení každodenních problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi
(základní dokumenty ovlivňující výuku fyziky ve škole, příprava výuky, příprava fyzikálních experimentů, hodnocení
a klasifikace, motivace žáků při výuce fyziky, spolupráce s kolegy, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických
poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni k
diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (22.01.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.
Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Literatura
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005 (4. vyd.)
Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 2011
Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (25.05.2022)
Metody výuky
Výuka probíhá formou diskuzí na zadané téma, je očekávána aktivní práce studentů.
Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Sylabus
Jaký je dobrý učitel, dobrá škola.
Základní dokumenty, kterými je učitel povinen se řídit.
Role učitele ve škole.
Příprava na hodinu.
Organizace práce třídy.
Motivace žáků.
Individualizace práce ve třídě.
Hodnocení žáků (sumativní i formativní).
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (27.05.2022)