PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Počítačová geometrie I - NDGE022
Anglický název: Computer Geometry I
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://surynkova.info/PG.php
Garant: RNDr. Petra Surynková, Ph.D.
Třída: M Bc. DGZV
M Bc. DGZV > Povinné
Kategorizace předmětu: Matematika > Geometrie
Neslučitelnost : NMUG301
Záměnnost : NMUG301
Je neslučitelnost pro: NMUG301
Je záměnnost pro: NMUG301
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDM (07.05.2012)
Povinný předmět pro učitelství deskriptivní geometrie.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: T_KDM (19.05.2008)

Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na střední škole.

Literatura -
Poslední úprava: T_KDM (16.05.2008)

G. Farin, J. Hoschek, M. Kim : Handbook of Computer Aided Geometric Design, Elsevier, 2002

J. Hoschek, D. Lasser : Fundamentals of Computer Aided Geometric Design ,A K Peters, 1993

D. Finn: Geometric Modelling: lecture notes, http://www.rose-hulman.edu/~finn/courses/promo.htm

C. K. Shene: Introduction to Computing with Geometry Notes, Michigan Technological University,http://www.cs.mtu.edu/~shene/COURSES/cs3621/NOTES/notes.html

Žára,J.a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy, Grada 1993

Metody výuky -
Poslední úprava: T_KDM (20.05.2008)

Přednáška a cvičení.

Sylabus -
Poslední úprava: T_KDM (24.05.2004)

Analytické vyjádření zobrazovacích metod - Mongeovo promítání, kosoúhlá axonometrie (spec. kosoúhlé promítání a pravoúhlá axonometrie), lineární perspektiva, válcová a sférická perspektiva.

Transformace roviny a prostoru - analytické vyjádření.

Křivky počítačové geometrie (Fergusonovy křivky, Bézierovy křivky, spline-křivky, B-spline křivky).

Plochy počítačové geometrie (Bézierovy, Coonsovy pláty).

Prostorové modelování - datové modely těles, zobrazování těles, problém viditelnosti.

Algoritmy počítačové geometrie - lokalizace bodu, množinové operace, hledání konvexního obalu aj.

Algoritmizace úloh deskriptivní geometrie.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK