|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Cílem kurzu je představit základní principy designu různých žánrů počítačových her, demonstrovat povedné příklady z praxe a naučit se zformulovat vlastní game design dokument. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu. Zkouška se bude skládat z testu základních konceptů představených na přednáškách. Ke složení zkoušky je nutné nejprve získat zápočet. K získání zápočtu se požaduje aktivní participace na cvičení, seznámení se s povinnou četbou a plnění úkolů ze cvičení. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Bogost, I. (2010) Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. The MIT Press, 464. Koster, R. (2013) Theory of Fun for Game Design. O´Reilly Media: second edition, 300. Schell, J. (2014) The Art of Game Design: A Book of Lenses. A K Peters/CRC Press; 2 edition, 600. Tekinbaş, K.S., Zimmerman, E. (2005) The Game Design Reader. The MIT Press, 960. Anthropy A., Clark, N. (2014) A Game Design Vocabulary: Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design. Addison-Wesley Professional: 1st edition, 218. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Přednášky a cvičení, v rámci kterých budou rozebrány základní mechaniky a principy navrhování počítačových her. Studenti budou pracovat s povinnou četbou a zároveň povinnými herními tituly, na kterých budou prezentovány teoretické znalosti z přednášek. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
K připuštění ke zkoušce je potřeba pravidelná docházka na semináře, četba povinné literatury a plnění zadaných úkolů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. (03.01.2021)
1) Co je a co není game design? Jak definovat hru? Teoretický úvod do problematiky 2) Herní mechaniky, druhy herních mechanik a jejich balancování 3) Herní narativ, způsoby jeho tvorby, vyprávění skrze herní prostředí nebo vizuál 4) Současné trendy v herním průmyslu a jejich vliv na herní design 5) Kritický game design, jeho příklady a základní principy 6) Jak komunikovat herní design v týmu? Tvorba design dokumentu 7) Praktická tvorba herního designu a design dokumentu |