|
|
|
||
Programování herních mechanik je klíčovou součástí tvorby počítačových her; programátor herních mechanik se
přímo podílí na tvorbě herního zážitku hráčů a tedy je ve velké míře zodpovědni za kavlitu výsledného produktu. V
rámci tohoto předmětu bude představena problematika implementace herních mechanik z různých herních žánrů z
technického pohledu. Předmět představí metodiku iterovaného prototypování herních mechanik jako prostředek
pro zlepšení herní ergonomie, adaptaci obtížnosti hry, zvýšení hráčského komfortu, a tím i vylepšení celkového
herního zážitku.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
|
|
||
Získání přehledu o problémech spojených s technickou implementací běžných herních mechanik a jejich vztah k výslednému hernímu zážitku. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu. Ke složení zkoušky není nutné získat zápočet. K získání zápočtu se požaduje aktivní participace na cvičení a implementace a evaluace vybraných herních mechanik. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Knihy: Adams, E. (2014). Fundamentals of game design. Berkeley, CA: New Riders. Oxland, K. (2004). Gameplay and design. London: Addison-Wesley.
Internetové zdroje: Godot, https://docs.godotengine.org/ Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
Předmět poběží ve dvoutýdenních cyklech, kdy v rámci přednášky bude vždy prezentována zvolená herní mechanika, problémy její implementace, technické koncepty využívané k implementaci a ukázky implementací v různých hrách. V rámci cvičení pak studenti budou formou prototypování tyto mechaniky reimplementovat, evaluovat a identifikovat dopady svých implementací na herní zážitek. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Vztah mezi herními mechanikami a herním designem Fáze iterovaného prototypování herních mechanik - implementace, evaluace, reflexe Prototypování vybraných herních mechanik Herní návrhové vzory a techniky využívané při implementaci herních mechanik GDScript Godot Engine Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (10.10.2022)
|