|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Nasimulovat práci malého indie týmu vyvíjející malou hru, a tak vytvořit prostředí pro praktické vyzkoušení teoretických znalostí a dovedností nabytých z ostatních předmětů specializace. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět je zakončen zkouškou, jejíž součástí je prezentace hry vytvořené v rámci semestru týmem, kterého byl student součástí. Zápočet je udělen za průběžnou práci na vývoji hry: tvorbu game design dokumentu, tvorbu projektového plánu, implementaci, testování. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Knihy: Treglia, D. (2003). Game Programming Gems. Charles River Media, Inc.. DeLoura, M. A. (Ed.). (2001). Game Programming Gems 2 (Game Programming Gems Series). Cengage learning. Treglia, D. (2002). Game Programming Gems 3 (Game Programming Gems Series). Charles River Media. Kirmse, A. (2004). Game Programming Gems 4 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc.. Pallister, K. (2005). Game Programming Gems 5 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc.. Dickheiser, M. (2006). Game Programming Gems 6 (Game Programming Gems Series). Charles River Media. Inc., Rockland, MA, USA, 2. Jacobs, S. (Ed.). (2014). Game Programming Gems 7 (Game Programming Gems Series). Nelson Education.
Internetové články z odborných periodik: http://www.gamasutra.com/ http://www.gamedev.net/ |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Přednášky v rámci kterých vystoupí odborníci z praxe; cvičení, které mají formou mentoringu pomáhat studentům s procesem týmové tvorby malých her. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
1. Programování Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN/GIT/Perforce Práce v týmu: rozdělení práce, rolí, odpovědnost za funkční celky, komunikace a dokumentace Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC. Skriptovací jazyky: role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry. Návrh architektury herního kódu: Návrhové vzory pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.
2. Řízení vývoje Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); komunikace v rámci týmu. Správa dat. Příprava a údržba konfiguračních souborů, lokalizace, patchování.
3. Vývojový cyklus počítačové hry Životní cyklus projektu: námět, rešerše, pre-produkce, produkce, vydání, patch nultého dne. Kdo, kdy vymýšlí, co se ve hře objeví. Financování: způsoby financování; hledání vydavatele.
4. Game design Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry. Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr. Boj jako primární prostředek komunikace se hrou. Narativní postupy ve hrách.
5. Hostované přednášky V rámci předmětu probíhají zvané přednášky vedené profesionály z herního průmyslu. |