V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Časopis Geoinformatika Panel -GI kompendium, Průvodce světem geoinformací a geografických informačních systémů, Ed. Andrew U. Frank, Geoinfo Series nr. 21, Evropská komise, Vídeň 2000, ISBN 3-901716-22, 140 str. Geospatial Data Infrastructure : Concepts, Cases, and Good Practice (Spatial Information Systems (Cloth)) Richard Groot & John McLaughlin (Eds), Oxford University Press, 2000, 286 str. Goodchild, M.,. Geographical Information Science. International Journal for Geographic Information Systems, 1992, 6(1): 31-45 Duckham, M., Goodchild, M. and Worboys , M. (Editors), Foundations of geographic information science. Taylor & Francis, London 2003. Gahegan, M. Beyond tools: Visual support for the process of giscience in Exploring geovisualization, Dykes, J., A. M. MacEachren, & M. J. Kraak, Eds. Amsterdam, Elsevier 2004. Longley, P. A., M. F. Goodchild, D. J. Maguire, & D. W. Rhind Geographic information systems and science. Chichester, Wiley 2001. Poslední úprava: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (13.08.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s obecným konceptem geoinformatiky a posílit jejich schopnost začlenit problematiku vyučovanou v předmětech magisterského studia geoinformatiky do jednotného rámce. Seznámení s obsahem předmětů magisterského studia a s přístupem k výuce. Vstupní informace k přípravě na diplomovou práci a výběru jejího tématu. Koncept geoinformatiky z hlediska poskytování a potřeby geografických dat a informací. Druhy produktů (jako jsou obrazy z leteckých a družicových nosičů, tištěné mapy, digitální prostorová data a jejich kombinace), a služeb založených na geografických datech. Prodiskutování několika příkladů z aplikační oblasti geoinformačních produktů a služeb. Přehled institucionálních otázek. Integrace produkce geoprostorových dat. Infrastruktura a procesy poskytování těchto produktů a služeb. Probrání praktických příkladů prezentovaných a popsaných v eseji každého studenta.
Podmínky pro splnění předmětu: 1. vypracování a odevzdání eseje na zadané téma a přednesení zjištěných poznatků formou prezentace ve stanovený termín před skončením výuky zimního semestru. 2. účast na prezentacích všech esejí. K absolvování předmětu je třeba splnit obě podmínky. Poslední úprava: Kolář Jan, doc. Ing., CSc. (04.11.2013)
|