|
|
|
||
Vybraná problematika pedagogické a sociální psychologie pro praxi výchovy a vzdělávání zaměřená zejména na možnosti podpory rozvoje žáka v podmínkách školní praxe, psychologická specifika vzdělávání dospívajících a dospělých.
Poslední úprava: Tůmová Martina, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Auger, M. T. – Boucharlat, Ch. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. Čáp, J. - Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1996. Haddon, M. Podivný případ se psem. Praha: Argo, 2003. Hayden, T. Spratek. Praha: Portál, 2008. Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. Kolář, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. Krejčová, L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Krejčová, L. Žáci potřebují přemýšlet. Praha: Portál, 2013. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Mertin, V. – Krejčová, L. (Eds.). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Sternberg, R. J. Úspěšná inteligence. Praha: Grada, 2001. Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. Poslední úprava: Tůmová Martina, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Psychologie učení a vyučování – učení a osvojování vědomostí a dovedností, učební preference, školní úspěšnost žáků (bio-psycho-sociální determinanty, individuální rozdíly v učení, problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, problematika inkluze), učitel a řízení školní třídy. Psychologie výchovy – rodina a způsob výchovy v rodině, zájmy a činnosti ve volném čase, působení vrstevnických a zájmových skupin. Sociální skupiny - struktura a dynamika skupin, vztahy ve skupině, školní třída jako malá sociální skupina, sociální klima ve školní třídě a ve škole, komunikace ve škole. Rizikové chování a jeho projevy ve škole - možnosti intervence (drogy, šikana, gambling, druhy prevence a preventivní programy). Psychologie pro školu (úkoly výchovných poradců, školních psychologů a psychologů v pedagogicko - psychologických poradnách, možnosti a význam spolupráce rodiny a školy při výchově a vzdělávání). Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a školní třídy. Poslední úprava: Tůmová Martina, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|