|
|
||
Předmět pro první ročníky programu učitelství chemie je úvodním didaktickým předmětem. Věnuje se tématům, která jsou pro výuku přírodovědného předmětu typická, nebo která jsou v posledních letech aktuální. Výuka je realizována jako dvouhodinový blok přednášky a cvičení. Dále studenti průběžně připravují krátkou ukázku mikrovýstupu, který představí v závěru semestru.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line, které vyučující dohodnou se studenty. Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Katolog požadavků ke společné části maturitní zkoušky z chemie. MŠMT ČR, Praha 2000. Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 1998. Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Předmět Obecné otázky chemického vzdělávání je uzavřen zápočtem. K získání zápočtu je požadována 80% účast ve výuce, aktivita v rámci seminářů a mikrovýstup na zvolené téma. Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Historie a současnost výuky chemie v ČR a v zahraničí Výuka chemie na základních a středních školách Učivo chemie a učebnice chemie, Výběr a uspořádání učiva Metody a formy výuky chemie Prostředky pro výuku chemie Použití didaktické techniky ve výuce chemie: stereoskopické pomůcky Výuka biochemie názorně: vizualizace biomolekul Chemický experiment Přírodovědná gramotnost jako obecný přístup k výuce přírodních věd a její vazba na kurikulární dokumenty Přínosy různých technik výuky a učení se k rozvoji přírodovědné gramotnosti (přírodovědného vzdělání) Koncept udržitelného rozvoje v rámci formálního a neformálního vzdělávání Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
V kurzu Obecné otázky chemického vzdělávání mají studenti dosáhnout následujících výsledků učení: Porozumění základním principům chemického vzdělávání
2. Schopnost identifikovat a rozvíjet klíčové kompetence pro výuku chemie
3. Znalost didaktických metod a postupů ve výuce chemie
4. Práce s didaktickými pomůckami a technologiemi
5. Povědomí o kurikulárních dokumentech
6. Rozvoj schopností hodnocení a zpětné vazby
Poslední úprava: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)
|