|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (01.10.2023)
(Přednáška a cvičení probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat během on-line setkání, které bude domluveno s vyučujícími.) |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 1998. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (01.10.2023)
Zápočet: 80% účast ve výuce (online či prezenčně podle situace), absolvování dvou testů s 50% a větší úspěšností a aktivita v rámci výuky. Zkouška: Teoretická část: znalost základních oborově didaktických témat dle sylabu předmětu Praktická část: příprava vyučovací hodiny z učiva obecné chemie pro vyšší gymnázia (schema + doprovodné prostředky) - diskuze a zodpovězení dotazů vyučujícího; didaktický test s min 10 otázkami k připravovanému tématu. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (01.10.2023)
1. Úvod, požadavky; Základní pedagogické dokumenty pro výuku chemie; sestavení tématického plánu pro výuku obecné chemie 2. Historie výuky chemie v ČR2. 3. Materiální didaktické prostředky - učebnice chemie 4. Výběr a uspořádání učiva obecné chemie 5. Nemateriální didaktické prostředky - kognitivní cíle 6. Didaktická transformace tématu chemických výpočtů 7. Nemateriální didaktické prostředky - metody a formy výuky obecné chemie 8. Badatelsky orientovaná výuka 9. Učební úlohy - tvorba a použití ve výuce obecné chemie; Metody hodnocení a klasifikace ve výuce obecné chemie 10. Hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy |