Tento předmět je svázán s absolvováním projektu VIRTCHEM. Projekt je založen na inovativním vzdělávacím kurzu v oblasti chemie a průmyslové chemie díky využití různých typů softwaru pro virtuální realitu (VR), který umožňuje pohlcující zážitek v rámci reprodukce chemických laboratoří, průmyslového chemického závodu a zkoumání struktury molekul. Studentům bude nabídnuta možnost pracovat se třemi různými nástroji VR: molekulární chemickou laboratoří (Nanome, https://nanome.ai/), laboratoří anorganické analytické chemie (LabSim, https://nova.disfarm.unimi.it/labsim) a průmyslovým závodem Crude Distillation Unit (Eyesim, https://doi.org/10.1016/j.compchemeng.2020.106973). Studenti budou tyto imerzivní programy používat v místnostech vybavených pracovními stanicemi VR. Během virtuálních cvičení, speciálně připravených podle vzdělávacích cílů, budou studenti sbírat informace a data, která budou vyžadovat jejich interpretaci, analýzu a diskusi v pracovních týmech, aby podpořili nejen své učení, ale také měkké dovednosti a kritické myšlení.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
The project is based on an innovative training course in the field of chemistry and industrial chemistry thanks to the use of different types of virtual reality (VR) pieces of software for an immersive experience within the reproduction of chemistry laboratories, an industrial chemistry plant and investigation of structure of molecules. The opportunity to handle three different VR tools will be proposed to students: a molecular chemical laboratory (Nanome, https://nanome.ai/), an inorganic analytical chemistry laboratory (LabSim, https://nova.disfarm.unimi.it/labsim) and a Crude Distillation Unit industrial plant (Eyesim, https://doi.org/10.1016/j.compchemeng.2020.106973). Students will use these immersive programs in rooms equipped with VR workstations. During virtual exercises, specifically prepared according to educational goals, students will collect information and data that will require their interpretation, analysis and discussion in working teams to promote not only their learning but also their soft skills and critical thinking.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Požadavky ke zkoušce -
Zápočet bude udělen za absolvování kurzu VIRTCHEM a splnění dílčích úkolů
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Credit will be awarded for completing the VIRTCHEM course and completing the sub-tasks
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Sylabus -
Kurz se skládá z teoretických přednášek (část online) a praktických cvičení vedených ve virtuální realitě (část na partnerských univerzitách)
Témata přednášek: Jak funguje virtuální realita Funkce a ovládání rafinerie surové ropy.
Fyzikálni principy separací látek
Analýza anorganických látek
Vliv struktury látek na jejich vlastnosti. Ovládání programů pro virtuální realitu.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
The course consists of theoretical lectures (online) and practical exercises conducted in virtual reality (at partner universities)
Lecture topics: How virtual reality works Functions and controls of a crude oil refinery. Physical principles of substance separations Analysis of inorganic substances The effect of the structure of substances on their properties. Control of virtual reality programs.
Virtual reality exercises: Eyesim (https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-662-05099-6_15) LabSim (https://nova.disfarm.unimi.it/labsim) Nanome (https://nanome.ai/) Vega ZZ (http://vegazz.net) Programming and working with Arduino
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Výsledky učení -
Student ovládá funkce a řízení rafinerie surové ropy, včetně procesů a technologií používaných v tomto průmyslu. Student aplikuje fyzikální principy separace látek v praktických cvičeních. Student analyzuje vliv struktury látek na jejich vlastnosti, a to jak na makroskopické, tak na mikroskopické úrovni. Student používá platformy jako Eyesim, LabSim, Nanome a Vega ZZ k provádění praktických cvičení ve virtuální realitě. Student programuje a pracuje se systémem Arduino, čímž rozvíjí své dovednosti v oblasti elektroniky a programování.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
The student knows the functions and management of a crude oil refinery, including the processes and technologies used in the industry. The student applies the physical principles of separation of substances in practical exercises. The student analyzes the effect of the structure of substances on their properties, both at the macroscopic and microscopic levels. The student uses platforms such as Eyesim, LabSim, Nanome and Vega ZZ to conduct hands-on virtual reality exercises. The student programs and works with the Arduino system to develop their electronics and programming skills.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Vstupní požadavky -
Základní znalosti v oblasti obecné chemie, chemických principů, anorganické chemie a organické chemie.Základní znalost IT.
Uchazeči musí projít výběrovým řízením.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Basic knowledge of general chemistry, chemical principles, inorganic chemistry and organic chemistry. Basic knowledge of IT.
Candidates must pass the selection process.
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)