|
|
|
||
Cvičení přibližuje mezipředmětové vazby biologie a společenských věd (především filosofie a etické výchovy).
Ukazuje, jak může učitel biologie podpořit dosahování afektivních cílů. Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (02.05.2024)
|
|
||
Vácha, M., Mauer, M., & Königová, R. (2012). Základy moderní lékařské etiky. Portál. Huber, W. (2016). Etika. Základní otázky života. Vyšehrad. Kohák, E. (2011). Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. SLON. Komárek, S. (2012). Ochlupení bližní. Zvířata v kulturních kontextech. Academia. Buchanan, A. (2022). Lepší než člověk. Filosofia Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (02.05.2024)
|
|
||
aktivní účast ve výuce (povoleny 2 absence) přečtení zvoleného textu a referování o něm příprava a vedení krátké výuky k zadanému tématu Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (02.05.2024)
|
|
||
Cvičení přibližuje základní etické pojmy, pojednává o historických proměnách vztahu k živému i o soudobých pohledech na bioetiku, resp. její výuku. Prezentuje pohled Západního světa, pouze okrajově nastíní názorové rozdíly jiných civilizačních okruhů. Pozornost je věnována eticky relevantnímu učivu biologie, doporučeným metodám výuky bioetiky (morálním dilematům, hraní rolí, případovým studiím, diskusním a naratologickým postupům apod.), ale také výzkumům hodnotové orientace žáků i učitelů. Zařazení dílčích témat se odvíjí mj. od zájmu posluchačů, prostor je věnován lékařské bioetice (asistované reprodukci, problematice umírání, dárcovství…) i environmentální etice (včetně vztahu člověka ke zvířatům a otázkám spjatým s genetickými technologiemi). Ve výuce se objeví i obecnější témata (jako je antropomorfismus či vztah vědy a náboženství). Zásadní součástí cvičení je společná diskuse opírající se o nastudovanou literaturu. Studenti si také vyzkouší výuku vybraného tématu. Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (02.05.2024)
|