|
|
|
||
Metody výuky a organizační formy představují účinný nástroj učitele, díky kterému může vést výuku svých hodin;
pokud navíc používá takové metody a formy, které žáky baví a stimulují k práci, pak žáci pracují v hodinách nejen efektivně, ale zároveň s chutí. Studenti se v tomto předmětu naučí přemýšlet o metodách a formách, vhodně je navrhovat a aplikovat ve své budoucí výuce (nejen) biologie; to vše v soualdu se současnými trendy a požadavky kurikulárních dokumentů. Současně si sami účastníci metody a formy vyzkouší - a to jak z pozice žáka, tak i z pozice vyučující/ho. Zároveň budou prezentovány možnosti pro online výuku či distanční potřebu vzdělávání. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (31.10.2020)
|
|
||
Altmann, A.: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN: Praha, 1975. Čapek, R.:Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Grada: Praha, 2015. http://www.nuv.cz/eqavet/online-vzdelavani https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/ https://www.facebook.com/prirodovedci.cz/ Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (31.10.2020)
|
|
||
1. povoleny 2 absence; pokud výuka běží turnusově, pak dle upřesnění na začátku kurzu 5. aktivity budou zohledněny i pro případou onlinezaci výuky Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
1. Seznámení s teroriemi učení, aktuálními trendy ve výuce (nejen) přírodovědných předěmtů dle koncepce kurikulárních dokumentů. 2. Přehled výukových metod a organizačních forem s ohledem na jejich aktivizační potenciál pro žákovo učení. 3. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem, při nichž jsou aktivní sami účastnícu kurzu. 4. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem připravené účastníky kurzu. 5. Reflexe a evaluace výukových metod a organizačních forem. 6. Reflexe a evaluace kurzu. Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (03.06.2019)
|
|
||
Předmět nebude vyučován, bude-li přihlášených pět a méně studentů. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2020)
|