|
|
|
||
Metody výuky a organizační formy představují účinný nástroj učitele, díky kterému může vést výuku svých hodin; pokud navíc používá takové metody a formy, které žáky motivují a stimulují k práci, pak žáci pracují v hodinách nejen efektivně, ale zároveň s chutí. Studenti se v tomto předmětu naučí přemýšlet o metodách a formách, vhodně je navrhovat a aplikovat ve své budoucí výuce (nejen) biologie; to vše v souladu se současnými trendy a požadavky kurikulárních dokumentů.
Současně si sami účastníci metody a formy vyzkouší - a to jak z pozice žáka, tak i z pozice vyučující/ho. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Moderní metody vhodné do výuky nejen biologie. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (22.04.2012)
|
|
||
Altmann, A.: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN: Praha, 1975. Čapek, R.:Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Grada: Praha, 2015. Rámový vzdělávací program ZŠ / G Strategie 2030+ http://www.nuv.cz/eqavet/online-vzdelavani https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/ https://www.facebook.com/prirodovedci.cz/ Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
1. předmět běží jako rozvrhovaný v pravidelné výuce - povoleny 2 absence; 5. aktivní účast pří výuce 6. esej - zhodnocení/osobní pohled na aktivizaci ve školním prostředí pomocí studijního deníku Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
1. Seznámení s teroriemi učení, aktuálními trendy ve výuce (nejen) přírodovědných předěmtů dle koncepce kurikulárních dokumentů. 2. Přehled výukových metod a organizačních forem s ohledem na jejich aktivizační potenciál pro žákovo učení. 3. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem, při nichž jsou aktivní sami účastnícu kurzu. 4. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem připravené účastníky kurzu. 5. Reflexe a evaluace výukových metod a organizačních forem. 6. Reflexe a evaluace kurzu. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|
|
||
Předmět nebude vyučován, bude-li přihlášených pět a méně studentů. Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (12.02.2023)
|