|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Dr. habil. MA PhDr. Petra Guasti, Ph.D. (25.09.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. Dr. habil. MA PhDr. Petra Guasti, Ph.D. (25.09.2023)
Další četba: Keremoğlu, E., Hellmeier, S., & Weidmann, N. B. (2022). Thin-skinned leaders: regime legitimation, protest issues, and repression in autocracies. Political Science Research and Methods, 10(1), 136-152.Berman, S. (1997). Civil society and the collapse of the Weimar Republic. World politics, 401-429. Skaaning, S. E. (2011). Democratic Survival or Autocratic Revival in Interwar Europe A Comparative Examination of Structural Explanations. In Regression of Democracy? (pp. 247-265). VS Verlag für Sozialwissenschaften. Kopstein, J. S., & Wittenberg, J. (2010). Beyond dictatorship and democracy: Rethinking national minority inclusion and regime type in interwar Eastern Europe. Comparative Political Studies, 43(8-9), 1089-1118. Bernhard, M. (2001). Democratization in Germany: A reappraisal. Comparative Politics, 379-400. Kaya, R., & Bernhard, M. (2013). Are elections mechanisms of authoritarian stability or democratization? Evidence from postcommunist Eurasia. Perspectives on Politics, 734-752. |
|
||
Poslední úprava: doc. Dr. habil. MA PhDr. Petra Guasti, Ph.D. (25.09.2023)
POŽADAVKY KURZU • Komunikační platformou pro tento seminář bude Moodle, kde budou k dispozici všechny texty, realizovány skupinové projekty a bude probíhat testování. • Základním požadavkem, je že všichni účastníci kursu se podrobně seznámí s povinnou četbou pro danou přednášku či seminář před danou hodinou. • Cílem doporučené četby je povzbudit studenty k hlubšímu porozumění prezentovaných témat. • Studentům se rovněž doporučuje využívat knihovnu a další zdroje dostupné na univerzitě. Během konzultací máte možnost požádat vyučující o doporučení další četby.
POŽADAVKY 1. QACQ QACQ je jednostránkový text z četby. Shrnutí je pasivní forma učení - opakujete informace obsažené v textu. Model QACQ je jiný – zaměřuje se na přemýšlení o četbě. QACQ: Q vyberte si citát, A vysvětlete hlavní myšlenku citátu, C vysvětlete souvislost citátu s celým textem – jakou roli citát v textu hraje Q zformulujte otázku. Délka cca 300 slov. Studenti, jejichž příjmení začíná písmenem A-L, odevzdají QACQ v týdnech 4,6,8 a 10. Studenti, jejichž příjmení začíná písmeny M-Z, odevzdají QACQ v týdnech 5,7,9 a 11. Každý student napíše a odevzdá během kurzu 4 QACQ - na text podle svého výběru ze seznamu doporučené četby. QACQ je třeba zaslat elektronicky nejpozději 48 hodin před příslušným zasedáním, protože otázky slouží jako základ pro společnou diskusi (druhý „Q“ v QACQ.) Odevzdání QACQ probíhá přes Moodle upload. 2. SKUPINOVÝ PROJEKT Studenti vytvoří devět skupin: západní Evropa, jižní Evropa, východní Evropa, Latinská Amerika / Karibik, západní a střední Afrika, Střední východ / severní Afrika, jižní a východní Afrika, postsovětská Eurasie, Asie a Oceánie S využitím dostupných materiálů (Freedom House /Nations in Transit, Bertelsmann Transformation Index and Varatives of Democracy atd.) a dalších informací každá skupina vzhodnotí procesy demokratizace a autokratizace ve „svém“ regionu podle stanovených kritérií, struktury a formátu v Moodlu. Skupinový projekt je třeba nahrát do Moodle nejpozději do 15.1.2024. 3. PRŮBĚŽNÉ TESTY Každý účastník kursu bude absolvovat dva testy (multiple choice). První test bude založen na povinné četbě v bloku 1. Druhý test bude založen na povinné četbě v bloku 2. Každý test bude mít deset otázek, náhodně vybraných pro každého studenta ze souboru otázek - testy nebudou totožné. Studenti budou mít tři pokusy k dokončení každého testu a výběru nejlepšího skóre. 4. ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA Během zkouškového období se studenti zaregistrují na závěrečný test. Tento test se bude skládat z uzavřených (multiple choice) otevřených otázek. Pro úspěšné absolvování testu se očekává znalost kompletní povinné četby. LOGIKA Cílem těchto požadavků je, seznámení se s řadou různých otázek a problémů komparativní demokratizace a autokratizace. To by mělo studenty naučit uvažovat reflektovaně a vnímat politické režimy z teoreticky a empiricky informované perspektivy. Očekává se aktivní účast - každé sezení (2–11) bude zahrnovat část věnovanou diskusi o vybraných otázkách z předložených QACQ. KOMPOZICE ZNÁMKY QACQs (25%) Skupinový projekt (25%) Průběžné testy (25%) Závěrečná zkouška (25%) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. Dr. habil. MA PhDr. Petra Guasti, Ph.D. (25.09.2023)
|