|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (23.11.2021)
Kurz je určen posluchačům všech oborů FSV UK, předpokládá znalost jazyka na úrovni pokročilých (B2). Navazuje na kurz Španělština pro pol., IMS, soc., ek., žur., MK I - JLB 029. Obsahem je rozšíření slovní zásoby obecného a odborného jazyka, upevnění a prohloubení gramatických struktur a zdokonalení jazykových kompetencí. Výstupní znalosti výborných studentů by měly být na úrovni B2+/C1 Evropského referenčního rámce (https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Cílem předmětu je dosáhnout prohloubení jazykových kompetencí studenta, a to i po stránce odborné. Po absolvování kurzu by student měl být schopen reprodukovat odborný text, vést diskuzi na dané téma a argumentovat. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (01.02.2021)
Povinná literatura: Odborné texty poskytnuté vyučujícím Macíková, O. - Mlýnková, L.: Učebnice současné španělštiny (Manual de español actual), 2. díl. Brno, Edika 2007 Macíková, O. - Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Brno, Edika 2014 Macíková, O. - Mlýnková, L.: Základy ekonomické španělštiny (Espaňol para economistas). Brno, Edika 2017 Macíková, O. - Mlýnková, L. - Díaz-Faes González, M.: Cvičebnice španělské gramatiky. Brno, Edika 2014 Prada, M. - Bovet, M. - Marcé, P.: Entorno empresarial. Madrid, Edelsa 2015
Užitečné odkazy: https://www.wordreference.com/ https://www.rae.es/ - oficiální slovník španělského jazyka https://www.fundeu.es/ - otázky o gramatice a slovní zásobě (pro studenty úrovně B2 a výše)
https://www.rtve.es/ - televize a radio https://elpais.com/ - jeden z nejčtenějších španělských deníků https://www.eleconomista.es , https://www.expansion.com - ekonomický deník
https://es.lyricstraining.com/es/ https://conjuguemos.com/activities/spanish https://cvc.cervantes.es/ensenanza/actividades_ave/aveteca.htm |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Výuka je založena na práci s textem a autentickými nahrávkami, které slouží jako základ pro nácvik porozumění a rozvoj mluvních schopností. Výběr textů je dán tématem a je provázán s probíranou gramatickou látkou. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (26.01.2023)
Podmínky ke složení zkoušky: - Praktický úkol (20b.) - DÚ a aktivita na hodinách (15b.) - Prezentace odborného tématu (15b.) - Ústní a písemná zkouška (50b.) Požadavky k ústní zkoušce (okruhy budou stanoveny na začátku semestru):
0-50 % = F 51-60 % = E 61-70 % = D 71-80 % = C 81-90 % = B 91 % a více = A A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (04.04.2023)
Lekce 2, 6, 4 (Aula Internacional Plus 5) + odborná temata: na začátku kurzu bude provedena analýza potřeb a preferencí studentů za účelem přizpůsobení konkrétního obsahu kurzu.
Recursos comunicativos: expresar finalidad, expresar intencionalidad, aludir a promesas en estilo indirecto, reclamar el cumplimiento de un compromiso. Recursos gramaticales: para+infinitivo o subjuntivo, estilo indirecto. Recursos léxicos: hablar de conflictos. Unidad 6: presentar un evento histórico y sus consecuencias en la historia. Recursos comunicativos: valorar hechos pasados, hablar de hechos hipotéticos en el pasado y de sus consecuencias. Recursos gramaticales: pretérito pluscuamperfecto de subjuntivo, condicional compuesto, conectores de causa y consecuencia. Recursos léxicos: vocabulario del ámbito de la educación, vocabulario de eventos y recorridos vitales. Unidad 4: crear una campaña de concienciacion social sobre algún problema global. Recursos comunicativos: hacer predicciones sobre el futuro, analizar y exponer problemas globales, sus causas y consecuencias. Recursos gramaticales: el futuro compuesto, construcciones temporales. Recursos léxicos: problemas globales, nominalización. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Rocío Vila Falcón (24.08.2022)
Kurz navazuje na probranou látku z předcházejícího semestru (JLB029). |