|
|
|
||
Podstatou farmaceutické péče je individuální přístup k pacientovi, orientace na farmakoterapii pacienta a management lékových problémů. Základní ideou předmětu je získat znalosti a dovednosti, které budou stimulovat k podpoře účinné, bezpečné a nákladově efektivní farmakoterapie. Cílem předmětu je naučit studenty uplatnit principy a nástroje farmaceutické péče u jednotlivých nosologických jednotek, symptomů a různých skupin pacientů a přispět tak k individualizaci terapie s cílem optimalizovat zdravotní výstupy související s farmakoterapií. Student bude seznámen, jak v kontaktu s pacientem usměrňovat jeho samoléčbu a rizika z ní plynoucí, maximalizovat účinek užívané terapie a minimalizovat její rizika a hledat možnosti racionálního řešení non-adherence k léčbě a dalších lékových problémů. Formou praktických cvičení bude vyučováno správné používání aplikačních pomůcek a pomůcek pro selfmonitoring a jednoduchých a složitých lékových forem a základních diagnostických testů. Výuka seminářů bude interaktivní a postavená na příkladech z praxe a nácviku jednotlivých algoritmů pro farmaceutickou péči. Nácvik dispenzace bude probíhat v trenažeru s využitím audio-video techniky.
Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je splnění následujících podmínek:
Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Doporučená:
Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
|
|
||
Přednášky, interaktivní semináře, praktická cvičení, praktické nácviky s pacientem, e-learning. Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Okruhy ke zkoušce
Informace k průběhu zkoušky Každý student si vytáhne jednu otázku a jednu kazuistiku (seznam v samostatném souboru). Farmaceutická péče vyžaduje individuální přístup k pacientovi, orientaci na jeho farmakoterapii a management lékových problémů. Student prokáže, že je schopen uplatnit principy a nástroje farmaceutické péče u jednotlivých nosologických jednotek, symptomů a různých skupin pacientů a přispět tak k individualizaci terapie s cílem optimalizovat zdravotní výstupy související s farmakoterapií. V rámci zkoušky bude hodnoceno, zda je student schopen v kontextu pacienta usměrňovat jeho samoléčbu a rizika z ní plynoucí, provádět dispenzaci léčiv, maximalizovat účinek užívané terapie a minimalizovat její rizika a hledat možnosti racionálního řešení non-adherence k léčbě a dalších lékových problémů. Při tom je nutno stále myslet na to, čeho chceme dosáhnout obecně (cíle farmakoterapie) a jak k tomu může přispět farmaceut. Odpověď bude hodnocena především dle celkového přehledu nad zkoušenou problematikou, a podle toho, jak student dokáže podpořit své argumenty znalostmi z farmakologie a klinické farmacie. Seznam kazuistik je k dispozici předem, základem je samostudium doplněné o informace z přednášek a seminářů. Kazuistika bude vyžadovat rychlou reakci. Student musí dokázat uplatnit zásady farmaceutické péče. Student vysvětlí symptomy, event. určí, zda diagnózy odpovídají použitým léčivým přípravkům, jmenuje možnosti maximalizace účinku a minimalizace rizik užívané farmakoterapie (podle toho, zda je u dané kazuistiky dostatek informací o pacientovi). U vybraných léčiv se student pokusí uvést základní informace, které by předal pacientovi. Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Přednášky
Praktická cvičení
Semináře
Praktický nácvik s pacientem
E-learning
Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
E-learning Moodle: Farmaceutická péče II GF348 2023/2024 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16023 Poslední úprava: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|