Povinný předmět 3. úseku studia Ekonomika a management farmaceutické praxe seznamuje studenty s obecnými základy ekonomie, ekonomiky, managementu, marketingu účetnictví a specifikuje problematiku jejich uplatnění v ekonomice a řízení zdravotnictví a farmacie. Důraz klade na ekonomiku a řízení ve zdravotnickém zařízení, farmaceutickém výzkumu, průmyslu a distribuci.
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)
Compulsory subject of the 3rd year of study of Economics and Management of Pharmaceutical Practice introduces students to the general basics of economics, economics, management, marketing of accounting and specifies the problems of their application in economics and management of health and pharmacy. Emphasis on economics and management in healthcare facility, pharmaceutical research, industry and distribution.
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)
Podmínky zakončení předmětu -
Předmět je zakončen zkouškou ve formě písemného testu.
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)
The subject is finished by a test in the form of a written test.
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)
Literatura -
Povinná:
Vlček, Jiří. Vybraná farmaceutická odvětví: (průmysl, velkodistribuce, výzkum a kontrola. Praha: Professional Publishing, 2004, 176 s. ISBN 80-86419-69-X.
Doporučená:
Samuelson, Paul Anthony, Nordhaus, William D.. Ekonomie: 19. vydání. Praha: NS Svoboda, 2013, 715 s. ISBN 978-80-205-0629-0.
Holman, Robert. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2011, 696 s. ISBN 978-80-7400-006-5.
Pitra, Zbyněk. Základy managementu. Praha: Professional Publishing, 2007, 350 s. ISBN 978-80-86946-33-7.
Metyš, Karel, Balog, Peter. Marketing ve farmacii. Praha: Grada, 2006, 208 s. ISBN 80-247-0830-2.
Volitelná:
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada, 2011, 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1.
Kovanicová, Dana. Abeceda účetních znalostí pro každého. Praha: BOVA POLYGON, 2009, 413 s. ISBN 978-80-7273-156-5.
Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
Obligatory:
Vlček, Jiří. Vybraná farmaceutická odvětví: průmysl, velkodistribuce, výzkum a kontrola. Praha: Professional Publishing, 2004, 176 s. ISBN 80-86419-69-X.
Metyš, Karel, Balog, Peter. Marketing ve farmacii. Praha: Grada, 2006, 208 s. ISBN 80-247-0830-2.
Recommended:
Samuelson, Paul Anthony, Nordhaus, William D.. Ekonomie: 19. vydání. Praha: NS Svoboda, 2013, 715 s. ISBN 978-80-205-0629-0.
Holman, Robert. Ekonomie. V Praze: C.H. Beck, 2011, 696 s. ISBN 978-80-7400-006-5.
Optional:
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada, 2011, 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1.
Kovanicová, Dana. Abeceda účetních znalostí pro každého. Praha: BOVA POLYGON, 2009, 413 s. ISBN 978-80-7273-156-5.
Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)
The subject is taught in the form of lectures and supplemented with an e-learning course in the Moodle UK environment at: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=5188.
Poslední úprava: Šorf Aleš, PharmDr., Ph.D. (16.02.2024)