|
|
|
||
Cílem kurzu je zajistit pevné základy v odborné angličtině s cílem podpořit studenty v tom, aby se naučili psát i se vyjadřovat v akademické angličtině. Kurz hodnotí a rozšiřuje základní oblasti gramatiky B2 / C1 se zaměřením na standardní jazykové dovednosti vhodné pro formální psanou angličtinu. Předmět také poskytuje základní znalosti akademických anglických frází, základy správné odborné terminologie v oboru farmacie a medicíny, a použití angličtiny v dalších studijních oblastech. Předmět se zabývá rozmanitým vzděláním studentů se snahou o vyrovnání jakýchkoli nedostatků jejich základních jazykových znalostí.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
|
|
||
Zkouška z angličtiny hodnotí jazykové znalosti postgraduálních studentů farmacie. Hodnotí všech pět jazykových dovedností - poslech, čtení, psaní, gramatiku a mluvení. Všechny části jsou povinné. Jak subtesty Poslech a Čtení, tak Písemná a Ústní zkouška jsou koncipovány s důrazem na komunikaci ve zdravotnickém prostředí. Subtest Use of English hodnotí schopnost používat gramatické tvary a slovní zásobu. Všechny subtesty jsou vypracovány v rámci úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). 1) Životopis Standardní životopis je obvykle delší než dvě strany A4 a obsahuje kontaktní údaje (celé jméno a titul, adresu bydliště, číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu); profil (stručné vyjádření zdůrazňující klíčové vlastnosti, relevantní úspěchy a dovednosti a zároveň vyjadřující kariérní cíle uchazeče); pracovní zkušenosti (název pracovní pozice, název společnosti, klíčové odpovědnosti, délka pobytu); vzdělání (seznam a data všech předchozích vzdělávacích aktivit včetně odborné kvalifikace); dovednosti a úspěchy (cizí jazyky, IT balíčky, klíčové dovednosti relevantní pro danou práci); relevantní zájmy; reference; publikace.
Vzorový motivační dopis, ve kterém uvedete reference uchazeče a jeho zájem o volné pracovní místo.
Popis výzkumného projektu uchazeče ve formátu A4 obsahující následující údaje: název, přehled výzkumu, cíl, metody a vybavení; (požadované) výsledky; význam a závěr.
Prezentace výzkumu by měla obsahovat úvod, cíl projektu, metody, vybavení a nástroje, výsledky a závěr. Obecně je dostatečná délka 6 až 10 slidů. 5) Článek Vybrat si vědecký článek v rozsahu minimálně 5 stran, který úzce souvisí s výzkumným projektem. Může se jednat o jakýkoli vědecký článek převzatý z časopisu nebo publikace, aniž by kandidát musel být autorem nebo spoluautorem. III. Konzultace Tutoriál je povinný a musí se konat nejméně týden před ústní zkouškou. Účelem tutoriálu je zkontrolovat uchazečovy testy (subtesty Poslech s porozuměním, Čtení s porozuměním a Užití angličtiny) a písemné dokumenty (životopis, motivační dopis, výzkumný projekt a výzkumná prezentace) a probrat podmínky ústní zkoušky.
- Shrnutí předloženého článku - Životopis - Postgraduální studium - Stipendia a stáže v zahraničí - Konference, postery, prezentace, napsané/publikované články - Výzkumný projekt a dosud dosažené výsledky - Laboratorní vybavení - Plány pro profesní budoucnost studenta Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
|
|
||
Povinná:
Doporučená:
Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
|
|
||
English for Doctoral Students
Syllabus Overview Winter Semester – Focus on basic grammar review and extension 1. Present tenses a. Overview and practice of basic present tenses 2. Past tenses a. Overview and practice of basic past tenses 3. Future tenses a. Overview and practice of basic past tenses 4. Modal verbs a. Functional approach to modal verbs and their use in technical and written forms 5. Verb patterns a. Forming multiple verb constructions correctly b. Considering differences in meaning and function c. Functional uses in technical and formal written forms 6. Conditionals a. Review of basic 1st, 2nd, and 3rd forms and functions b. Functional approach to form and use of mixed conditional constructions c. Conditional inversion for formal and written purposes 7. Articles a. Review of basic functions b. Importance of articles for clarity in writing and speaking
Summer Semester – Focus on complex English forms and standard writing constructions for formal texts
1. Reported speech a. Indirect and Direct speech b. Reported speech with reporting verbs c. Impersonal reporting passive constructions for formal reporting 2. Relative clauses a. Function and form in both speech and writing b. Punctuation rules c. Advanced relative clauses and subordination 3. Punctuation a. Commas b. Colons, semicolons c. Dashes d. Quotation marks and apostrophes e. Punctuation according to style guides 4. Passive voice a. Form and functions b. Passive in scientific writing c. Ditransitive passive constructions 5. Participle clauses a. Form and functions b. Varying sentence structure for style and effect 6. Inversion a. Negative and limiting adverb inversion b. Sentence level inversion and functions 7. Writing a. Letters of application, CVs and other professional documents Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (29.03.2025)
|