Cílem kurzu je zajistit pevné základy v odborné angličtině s cílem podpořit studenty v tom, aby se naučili psát i se vyjadřovat v akademické angličtině. Kurz hodnotí a rozšiřuje základní oblasti gramatiky B2 / C1 se zaměřením na standardní jazykové dovednosti vhodné pro formální psanou angličtinu. Předmět také poskytuje základní znalosti akademických anglických frází, základy správné interpunkce a použití angličtiny v dalších studijních oblastech. Předmět se zabývá rozmanitým vzděláním studentů se snahou o vyrovnání jakýchkoli nedostatků jejich základních jazykových znalostí.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
The aim of the course is to ensure a solid grounding in functional English, aiming to support students’ future endeavors in academic English. The course reviews and extends essential areas of B2/C1 grammar, with a focus on standard forms suitable for formal written English. The course also provides a basic grounding in academic English phrasing, the basics or correct punctuation and the use of English in students’ further studies. The course considers the students’ varied educational backgrounds and attempts to balance out any gaps in essential knowledge.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Podmínky zakončení předmětu -
Podmínky zakončení předmětu
Posouzení má formu písemného testu, který pokrývá všechny oblasti kurzu.
Požadavky k zápočtu
Aktivní účast na seminářích.
Minimální skóre na závěrečné písemné zkoušce 65%
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Assessment
Assessment takes the form of a written test covering all areas from the course.
Credit requirements
Active participation in seminars.
A minimum score on the final written test of 65%
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Literatura -
Povinná:
May, Peter. . Compact first : student's book without answer. . Cambridge: Cambridge University Press, 2013, 119 s. ISBN .
May, Peter. Compact first : workbook without answer. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 43 s. ISBN 978-1-107-64902-6.
Doporučená:
De Chazal, Edward Moore, Julie. Oxford EAP advanced/C1. null: null, 2013, 2 s. ISBN 978-0-19-400185-4.
Eastwood, John. Oxford practice grammmar with answers. Oxford: Oxford University Press, 1999, 432 s. ISBN 0-19-431369-7.
Yule, George. Oxford practice grammar advanced : with answers. Oxford [u.a.]: Oxford Univ. Press, 2008, 280 s. ISBN 978-0-19-432754-1.
Trask, R. L.. The Penguin guide to punctuation. London: Penguin Books, 1997, 162 s. ISBN 978-0-140-51366-0.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Obligatory:
May, Peter. Compact first : student's book without answer. Cambridge: Cambridge University Press, 2013, 119 s. ISBN 978-1-107-64898-2.
May, Peter. Compact first : workbook without answer. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 43 s. ISBN 978-1-107-64902-6.
Recommended:
De Chazal, Edward Moore, Julie. Oxford EAP advanced/C1. null: null, 2013, 2 s. ISBN 978-0-19-400185-4.
Eastwood, John. Oxford practice grammar with answers. Oxford: Oxford University Press, 1999, 432 s. ISBN 0-19-431369-7.
Yule, George. Oxford practice grammar advanced : with answers. Oxford [u.a.]: Oxford Univ. Press, 2008, 280 s. ISBN 978-0-19-432754-1.
Trask, R. L.. The Penguin guide to punctuation. London: Penguin Books, 1997, 162 s. ISBN 978-0-140-51366-0.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Sylabus -
Syllabus: Angličtina pro farmaceuty
Zimní semestr
Course overview and introduction. Preliminary ability assessment.
Present simple, Present continuous- rules, usages and practice.
Present perfect simple and continuous- detailed analysis of common student mistakes and issues and the tenses role in academic English.
Past (narrative) tenses – Past simple, Past continuous, Past perfect- looking closely at how past tenses interact with each other to form coherent narratives.
Past (narrative) tenses – Used to/Would for past repeat actions or states. Reviewed in conjunction with previously discussed Past tenses.
Introduction to modal verbs - Initial creation of modal verb reference table covering past/present functions of: Ability, Possibility, Obligation and Prohibition.
Modal verbs – continuing creation of modal reference table covering past/present functions of: Deduction, Necessity, Advice and Expectation.
Detailed review of modal verbs using newly created reference table and all covered functions to describe complex scenarios across a range of academic and non-academic English.
English verb patterns – infinitives, gerunds, bare infinitives in conjunction with both transitive and intransitive verbs in sequence.
Future forms – Future simple, Future continuous, Going to, Present tenses for the future, Future perfect simple and continuous.
English conditionals Zero, 1st, 2nd and 3rd. Focus on form and alternative structures.
English conditionals review and extension – Mixed conditional patterns and forms.
Pre-test revision and checking of areas covered in first semester.
Letní semestr
English relative clauses – basic introduction to standard forms (defining/non-defining).
Relative clauses – advanced forms (reduced clauses, inverted forms, omission).
Present perfect simple and continuous- detailed analysis of common student mistakes and issues and the tenses role in academic English.
Past (narrative) tenses – Past simple, Past continuous, Past perfect- looking closely at how past tenses interact with each other to form coherent narratives.
Past (narrative) tenses – Used to/Would for past repeat actions or states. Reviewed in conjunction with previously discussed Past tenses.
Introduction to modal verbs - Initial creation of modal verb reference table covering past/present functions of: Ability, Possibility, Obligation and Prohibition.
Modal verbs – continuing creation of modal reference table covering past/present functions of: Deduction, Necessity, Advice and Expectation.
Detailed review of modal verbs using newly created reference table and all covered functions to describe complex scenarios across a range of academic and non-academic English.
English verb patterns – infinitives, gerunds, bare infinitives in conjunction with both transitive and intransitive verbs in sequence.
Future forms – Future simple, Future continuous, Going to, Present tenses for the future, Future perfect simple and continuous.
English conditionals Zero, 1st, 2nd and 3rd. Focus on form and alternative structures.
English conditionals review and extension – Mixed conditional patterns and forms.
Pre-test revision and checking of areas covered in first semester.
Summer semester
English relative clauses – basic introduction to standard forms (defining/non-defining).
Relative clauses – advanced forms (reduced clauses, inverted forms, omission).
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Metody výuky -
Seminář
Angličtina pro farmaceuty ve studijním programu Farmacie se koná v prvních dvou semestrech jednou týdně 2 vyučovací hodiny tj. 90 minut a celkový počet vyučovacích hodin pro tento předmět je 56 hodin.
Jazykové dovednosti (poslech, porozumění textu, procvičování slovní zásoby a frází, gramatická cvičení, mluvené i písemné projevy) se v seminářích vyučují dostupnými moderními metodami. Velký důraz je kladen na sebevyjádření studentů.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Seminar
English for Pharmacists in the study programme Pharmacy is held in the first two semesters once a week for 2 lessons i.e. 90 minutes and the complete amount of lessons for this subject is 56 lessons.
Language skills (listening, text comprehension, vocabulary and vocabulary exercises, grammar exercises, spoken and written speech) are practiced in the seminars by available modern methods.Great emphasis is put on students' self-expression.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Požadavky ke zkoušce -
Požadavky ke zkoušce/zápočtu
Posouzení má formu písemného testu, který pokrývá všechny oblasti kurzu.
Aktivní účast na seminářích.
Minimální skóre na závěrečné písemné zkoušce 65%
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)
Assessment
Assessment takes the form of a written test covering all areas from the course.
Credit requirements
Active participation in seminars.
A minimum score on the final written test of 65%
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (20.09.2023)