|
|
|
||
Cílem seminářů je ukázat lékařství jako vědeckou disciplínu s důrazem na principy medicíny založené na důkazech. Metody a nástroje biomedicínského výzkumu, modely fyziologických a patologických procesů, zásady experimentální práce. Etika vědecké práce. Vědecká hypotéza. Kritický přístup k odborným informacím. Rozbor odborného textu. Principy vybraných experimentálních, speciálních vyšetřovacích a terapeutických metod a biotechnologických postupů (buněčné a tkáňové kultury, neurotransplantace, buněčná terapie, genové modifikace, funkčně-morfologická analýza tkání, funkční testy a další). Ukázka laboratorních přístrojů. Aktuální a kontroverzní medicínská témata. Novinky v patofyziologii a biomedicíně.
Poslední úprava: Cendelín Jan, doc. MUDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Nejméně 75% aktivní účast na seminářích Poslední úprava: Cendelín Jan, doc. MUDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Výukové materiály připravené vyučujícími, odborné časopisy Poslední úprava: Cendelín Jan, doc. MUDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Nejméně 75% aktivní účast na seminářích
Poslední úprava: Buriánková Martina, Mgr. (15.05.2019)
|
|
||
Základní vědecké pojmy, hypotéza, experiment Principy medicíny založené na důkazech Metody a nástroje biomedicínského výzkumu, modely fyziologických a patologických procesů Zásady experimentální práce Typy a principy biomedicínských studií Principy vybraných experimentálních, speciálních vyšetřovacích a terapeutických metod a biotechnologických postupů Exkurze do laboratoří Diskuse aktuálních a kontroverzních medicínských témat Práce s odborným textem, kritický rozbor vědeckého článku Poslední úprava: Cendelín Jan, doc. MUDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Student dokáže kriticky hodnotit vědecké informace a kriticky rozebrat odborný text. Rozpozná chybné přístupy ve vědeckém výzkumu. Dokáže formulovat vědeckou hypotézu. Seznámí se s principy vědy. Student diskutuje aktuální a kontroverzní biomedicínská témata. Poslední úprava: Cendelín Jan, doc. MUDr., Ph.D. (26.09.2024)
|