Kurz motivačního poradenství - EKSP1
|
|
|
||
Jde o rozvojový program kompetencí určený studentům se speciálními potřebami na LF v Plzni UK. Cílem je poskytnout
studentům trénink v oblasti osobního růstu a přispět ke snížení studijní neúspěšnosti. Kurz je koncipován jako praktický nácvik poskytující studentům konkrétní poradenské a komunikační nástroje pro jejich seberozvoj. Program je nabízen ve formě individuálního poradenství (bilanční diagnostika, koučování) a podpůrných skupinových seminářů. Kurz motivačního poradenství nabízí možnosti osobního rozvoje a studia nad rámec jejich standardního studijního plánu. Poslední úprava: Křikavová Lenka, Ing. (10.09.2019)
|
|
||
Literatura:
Covey S.: 7 návyků skutečně efektivních lidí. Praha 2010
Demann S. : Sebekoučink. Praha 2016
Gruber D.: Time management. Praha 2017
Maříková P. a kol: Bilanční diagnostika v České republice. Praha 2013
Plamínek J.: Komunikace a prezentace. Umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha 2012
Whitmore J.: Koučování. Praha 2009
Poslední úprava: Křikavová Lenka, Ing. (10.09.2019)
|
|
||
Bilanční diagnostika
Bilanční diagnostika je komplexní poradenská metoda. Pomocí psychodiagnostických metod a poradenského rozhovoru se snaží zjistit, jak co nejvhodněji využít schopností, dovedností, zájmů, motivace a dalších osobnostních předpokladů studenta pro jeho optimální uplatnění v profesním životě. Pomáhá studentům s orientací v sobě, posiluje jejich sebevědomí, zvyšuje jejich motivaci.
Cílem bilanční diagnostiky je, aby student po jejím absolvování:
Koučování Je nedirektivní práce se studentem, která pomocí vybraných psychoterapeutických a komunikačních postupů podporuje rozvoj studentů v jejich osobní, profesní a vztahové oblasti. Koučování je individuální forma osobního rozvoje, formou konstruktivního rozhovoru kouče a koučovaného, který vede k efektivnímu zvyšování kompetencí studenů. Kouč doprovází studenta v hledání jeho vlastních postupů, pomáhá mu s volbou co nejefektivnějších postupů, které ho dovednou k cíli. Podporuje aktivizaci vlastních zdrojů studentů a jejich sebeorganizaci. Přínos koučování pro studenty:
Time management Seminář je určen studentům jako praktický nástroj pro efektivní a plnohodnotné využití času. Jeho hlavním smyslem je pomoci studentům k harmonizaci studijních povinností a osobního života. Cílem semináře je:
Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi a přínosem bilanční diagnostiky pro jejich profesní rozvoj, získání více informací při rozhodování o jejím absolvování. Obeznámení s přínosem projektivních technik, které jsou jednou ze součástí bilanční diagnostiky. Přínos semináře pro studenty:
Studenti se seznámí se základy neverbální a verbální komunikace. Procvičí si základní techniky a postupy pro úspěšné prezentace před skupinou. Naučí se správně reagovat na reakce v publiku. Zdokonalí se v práci se svým hlasem. Seznámí se s dovednostmi asertivního jednání. Seminář je veden interaktivně, formou hravých cvičení. Přínos semináře pro studenty:
Rozsah hodin: bilanční diagnostika cca 20 hodin, koučování cca 20 hodin, podpůrné semináře 10 hodin Poslední úprava: Křikavová Lenka, Ing. (10.09.2019)
|